Flög med Lufthansa för några veckor sedan. Flexibel Ekonomi.
Av olika anledningar avbokade jag returresan. Detta gjorde jag online.
Vid avbokningen fick jag bekräftelse på att den avbokats, men att exakt belopp skulle beräknas manuellt.
Jag ringde till Lufthansas kundtjänst i torsdags och fick då besked att det kan ta upp till 30 dagar innan jag krediteras. Och agenten påstod att man inte kunde få reda på hur mycket man skulle krediteras. Det fanns ingen att prata med osv osv...
Detta ställer så klart till lite problem för mig då jag ska utläggsredovisa mot min arbetsgivare, och inte vet exakt vad biljetten kommer att kosta mig i slutänden, förrän efter 30 dagar...
Är det någon som har tips på hur detta kan göras snabbare/smidigare?
(Kan för övrigt nämna att jag ringde SAS några dagar tidigare, då jag noterat att de missat att kreditera två av mina manuellt (via telefon) avbokade resor, samt att ett annat ärende som jag pratat med dem om inte verkat ge resultat. Kvinnan jag pratade med på krediteringsavdelningen (Ja, jag fick faktiskt prata med den som gör själva krediteringen! Kudos till SAS!) sa då att de var kraftigt underbemannade (4 anställda?) och fortfarande höll på att beta av krediteringar från Mars.... Men eftersom jag tagit mig tid att ringa så skulle hon se till att mina ärenden blev gjorda. Och mycket riktigt var pengarna inne på mitt kort en vecka senare.)
Av olika anledningar avbokade jag returresan. Detta gjorde jag online.
Vid avbokningen fick jag bekräftelse på att den avbokats, men att exakt belopp skulle beräknas manuellt.
Jag ringde till Lufthansas kundtjänst i torsdags och fick då besked att det kan ta upp till 30 dagar innan jag krediteras. Och agenten påstod att man inte kunde få reda på hur mycket man skulle krediteras. Det fanns ingen att prata med osv osv...
Detta ställer så klart till lite problem för mig då jag ska utläggsredovisa mot min arbetsgivare, och inte vet exakt vad biljetten kommer att kosta mig i slutänden, förrän efter 30 dagar...
Är det någon som har tips på hur detta kan göras snabbare/smidigare?
(Kan för övrigt nämna att jag ringde SAS några dagar tidigare, då jag noterat att de missat att kreditera två av mina manuellt (via telefon) avbokade resor, samt att ett annat ärende som jag pratat med dem om inte verkat ge resultat. Kvinnan jag pratade med på krediteringsavdelningen (Ja, jag fick faktiskt prata med den som gör själva krediteringen! Kudos till SAS!) sa då att de var kraftigt underbemannade (4 anställda?) och fortfarande höll på att beta av krediteringar från Mars.... Men eftersom jag tagit mig tid att ringa så skulle hon se till att mina ärenden blev gjorda. Och mycket riktigt var pengarna inne på mitt kort en vecka senare.)