Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Jag skulle vilja åka:

HEL - HKG - SYD - SIN - HEL
(Alternativt från LHR då).

Hittar bara priser på typ 100.000 SEK över nyår :/
Vill alltså vara i HKG före nyår typ 2-3 dagar, sen Sydney över nyår och avsluta med Singapore början på Januari.
Möjligt?

I Matrix så hittar jag inget på datumen jag önskar. :/

Om du börjar i HEL blir det betydligt mycket dyrare
från LHR finns för £2500

Dit 17 eller 18/12 tillbaks 8 el 9/1

AY.jpg

Fast ska priset från Sverige bli bra måste man tydligen ha med AKL, går inte bara med SYD?
Men o andra sidan slipper du ha separat biljett och riskera missad connections.

Slutdestination som Auckland är inget fel på. Man kan ta stopover bl a i Sydney/Melboune/Brisbane i Australien.

2.500 GBP är inte långt ifrån 28.000 SEK vilket är priset från Stockholm till Auckland.

Ska ringa Finnair då det inte verkar gå att hitta.

Vill allra helst alltså åka:

ARN - HEL - HKG - SYD - AKL
AKL - SYD - SIN - HEL - ARN

Avgång tidigast gärna 25 December så man är hemma med familjen och firar jul.
Sen hem från AKL via SIN i mitten på Januari.

AHO //

Ska jag bara kolla upp flighter styckevis? Sedan ringa med mina förslag? Hur vet jag vilka datum som priset gäller?
Ursäkta så många frågor men fortfarande lite krångligt och vill gärna veta allt innan jag ringer.

Priset IFLEXEU från Sverige, Polen, Ungern, Tjeckien tillåter tyvärr inte flighter med British Airways(BA) eller Qantas(QF).
Men priset ICOMF2GB från Storbritannien tillåter både BA och QF flighter därför ejbuder denna biljett mer valfrihet.

Min amerikanska polare har bjudit över mig till USA för en resa till Aruba eller Curacao till helgen. Det funkar inte, men det blir troligen en resa i augusti nu om jag kan få ihop detta på ett bra sätt.

Här är en mycket prisvärd resa med AA:
EWR-MIA-CUR-MIA-EWR kostar i F och C och kostar 3,615kr med dagens valutakurs.

EWR-MIA 40 TP
MIA-CUR 40 TP
Så 2x blir der 160 TP

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det får om jag läser rätt att lägga till ett segment via ORD t.ex. Det blev lite dyrare, några hundralappar med det är kanske ok. Då blir det 2x 40TP till, totalt 240TP för runt 4,000kr. Då blir rutten:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

OBS! Priset gäller bara från EWR och inte LGA eller JFK

Hej!

Jag har bestämt mig att byta från EB till BAEC. Jag vill därför nå guld status så fort som möjligt i början på hösten.

Den som kan hjälpa mig att komma på bästa rutten med mest TP och Avios vinner ett fint pris, mig evigt tacksam samt en stjärna i himlen signerad flygarn.

Jag kan åka under vecka 35 (27 augusti till och med 2 september), priset ska ligga runt 20.000 kr. Jag har EB poäng som jag kan använda för att ta mig till Usa om det skulle underlätta en MR?

Hoppas det är någon semesterfirare/knegare som kan komma med något bra förslag.

/Flygarn

Toppen