Senaste nytt

Inrikes i Italien via Tokyo

Som info så har de flesta som bokat denna resa (i ett annat forum) fått den avbokad. Min från wideroe är också avbokad. Det var det..:)

Fick du mail från wideroe? Jag har inte hört något.. gör väl förmodligen det imorgon.
Tråkigt att dom inte är lika givmilda som de jag skrev om ovan. ; )
 

Bryant

Medlem
Inga mail. Men när jag försöker logga in på AZ's sida så säger de "bokningen du angett verkar ha blivit avbokad" ungefär så.
 

Dr. Miles

Expert
Om ni har bokat via Wideroe.no har ni säkert fått Amadeus bokningsnummer.

Ni kan kolla er bokning genom följande länk, fast behöver ni att modifiera bokningsnummer(xxx...) och efternamn(nnn....).
Då kan ni ha länken som en bookmark istället av att mata in bokningsnummer och namn varje gång.

https://classic.checkmytrip.com/CMTSERVLET?R=xxxxxx&L=GB&N=nnnnnnnnnn

Ändra texter som följande.
  • xxxxxx = Amadeus bokningsnummer
  • nnnnnnnnnn = Passagerarens efternamn


Om det står "cancelled" på CheckMyTrip, är det game over.
 
Om ni har bokat via Wideroe.no har ni säkert fått Amadeus bokningsnummer.

Ni kan kolla er bokning genom följande länk, fast behöver ni att modifiera bokningsnummer(xxx...) och efternamn(nnn....).
Då kan ni ha länken som en bookmark istället av att mata in bokningsnummer och namn varje gång.

https://classic.checkmytrip.com/CMTSERVLET?R=xxxxxx&L=GB&N=nnnnnnnnnn

Ändra texter som följande.
  • xxxxxx = Amadeus bokningsnummer
  • nnnnnnnnnn = Passagerarens efternamn


Om det står "cancelled" på CheckMyTrip, är det game over.

Det står inte "cancelled" ännu, hoppet lever!

Tack för länken.
 

Bryant

Medlem
har resebyrån rätt att göra så här? OBS! jag är inte drabbad än.

Dear Sir or Madam, due to a fare increase the price for your recent flight booking has been adjusted to 2360,14 EUR. We apologize for any inconvenience. We will charge the difference on the credit card you provided within the next 3 days.
Regards,
Maja Jyväskyläninen
ebookers
 

jurgenb

Medlem
Beror helt och hållet på var man lagt sin bokning skulle jag säga, vissa resebyråer i USA garanterar ju pris gentemot sin kund..
 

Dr. Miles

Expert
har resebyrån rätt att göra så här? OBS! jag är inte drabbad än.

Dear Sir or Madam, due to a fare increase the price for your recent flight booking has been adjusted to 2360,14 EUR. We apologize for any inconvenience. We will charge the difference on the credit card you provided within the next 3 days.
Regards,
Maja Jyväskyläninen
ebookers
Det har hänt att resebyrån har försökt att debitera dyrare pris, men debitering av dyrare pris har aldrig hänt för mig.
Man har väl fått bokningsbekräftelse med riktiga(låga) priset, så kan man alltid vända sig till kreditkort utgivare och ansöka disput av betalning.
 
har resebyrån rätt att göra så här? OBS! jag är inte drabbad än.

Dear Sir or Madam, due to a fare increase the price for your recent flight booking has been adjusted to 2360,14 EUR. We apologize for any inconvenience. We will charge the difference on the credit card you provided within the next 3 days.
Regards,
Maja Jyväskyläninen
ebookers

Var det genom Wideroe?
Jag har inte fått ett sådant email och bokningen är fortfarande aktiv.
 
Toppen