Senaste nytt

Finnair börjar ta betalt för seatreservation

Moco

Medlem
Jag tycker sånt här är ganska bra för statuspax. Vi får nu en större chans att få just det sätet vi vill ha.
Men kan förstå att andra kan tycka det är surt med dessa "enhancements"

Visst, och det kan jag hålla med om. Men då kan man ju styra det på annat sätt. Det irriterande är ju prismodellen, att allt kunden redan betalat för en gång nu ska krämas ur en gång till. Återigen så anser jag att de stora bolagen bör gå i bräschen för tydlig, seriös prissättning som skiljer sig från sk "lcc's". Det vore ju fint om det leder till att badwill överstiger intäkt på detta.
 
Det är väl det mest "normala" på europeiska bolag vid interkont resande?
Med Lufthansa gruppens flygplan kan man också välja säte vid bokning på interkontentala linjerna och så även vid interkontresa resa med Air Frane/KLM.
Jag hoppas verkligen inte SAS följer efter Finnair...
 

Homer

Medlem
Det är väl det mest "normala" på europeiska bolag vid interkont resande?
Med Lufthansa gruppens flygplan kan man också välja säte vid bokning på interkontentala linjerna och så även vid interkontresa resa med Air Frane/KLM.
Jag hoppas verkligen inte SAS följer efter Finnair...


AF/KL tar ju betalt för de attraktiva säten även för Guld numera
http://www.businessclass.se/air-france-klm-flying-blue/2072-flying-blue-foerbaettrar.html


SAS byter flygplanstyp så kan man hamna vartsomhelst även om man checkat in utan att få ens ett meddelande om det
 

Snosken

Medlem
Vissa flygbolag har jag sett infört att ju lägre bokningsklass du har, desto längre bak i planet hamnar du, såvida du inte har ett högt bonuskort, för då öppnas platser upp längre fram i planet. Detta tycker jag är en bra grej för då får dom som betalar mest en bättre plats, vilket ju är ganska naturligt.
Nu är det ju faktiskt så att dom som bokar först, betalar minst, och får välja sittplats först...
 

pst

Medlem
Har ni provat att boka säte via mobilsajten? Tidigare i våras lyckades jag slippa avgiften via den.
 
Toppen