Senaste nytt

Sitta bredvid en död i flera timmar

Enligt utsago skulle hon flyga AMS-NBO-DAR och eftersom det står "timmar senare" så torde flighten som incidenten utspelade sig på vara mellan AMS-NBO.

Sant, de är nog inte så noga med rapporteringen. Jag tolkade "till tanzania" som att det skedde mellan NBO-DAR, men det kan ju givetvis ha varit så att det skedde på AMS-NBO.

Men frågan är ju då, varför gör de inte en diversion? Om man har en person som är så pass dålig ombord, så bör man ju se till att landa någonstans och lasta av denne för läkarvård. Det finns väl flera tänkbara länder där man skulle kunnat ha gjort detta.

Nåja, jag undviker iaf KQ om alls möjligt. Jag har provat dem någon gång och det är inget jag gärna gör igen.

Sant, de är nog inte så noga med rapporteringen. Jag tolkade "till tanzania" som att det skedde mellan NBO-DAR, men det kan ju givetvis ha varit så att det skedde på AMS-NBO.

Men frågan är ju då, varför gör de inte en diversion? Om man har en person som är så pass dålig ombord, så bör man ju se till att landa någonstans och lasta av denne för läkarvård. Det finns väl flera tänkbara länder där man skulle kunnat ha gjort detta.

Nåja, jag undviker iaf KQ om alls möjligt. Jag har provat dem någon gång och det är inget jag gärna gör igen.

Håller med, jag försöker också undvika KQ om än det finns värre bolag att flyga t.ex NBO-DAR med som t.ex precision air

Så länge den döde dog inte av smitsamt sjukdom, föredrar jag hellre sitta vid en död person än en mistänkt TBC bärare som hostar jämnt under hela flygning.
Det senare inträffade för mig när jag flög med Aeroflot mellan Delhi och Bangkok för många år sedan...

Äh, TBC är man ju vaccinerad emot, så det är ju inte så farligt...

Många i Sverige är inte vaccinerad mot TBC. De som är födda 1975 eller senare har inte fått vaccinet som del i allmänna vaccinationsprogramet. Utöver det så är vaccinet relativt dåligt, så man kan absolut få TBC även om man blivit vaccinerad.

Toppen