Senaste nytt

Awardtravelr: ny frontend till ANA tool

Kan man? Jag vet att man kan sätta bokningar on-hold i 72h, men jag tror att om du biljetterar den så får du betala dyrt för att avboka och få tillbaka miles. Men som sagt, be dem bara sätta den on-hold så blir allt bra.

Ja jo, det var det jag menade. Sant att dom inte går till rate desk för sista checken om man sätte ron-hold men man får iaf bekräftat att de ser sätet i sitt system.

Dum fråga kanske - men om det står "Business, First" eller "Economy, Business", innebär det då att man kan välja mellan dessa eller blir man hänvisad till den lägre klassen och endast får den högre vid tillgänglighet strax innan flight?

Dum fråga kanske - men om det står "Business, First" eller "Economy, Business", innebär det då att man kan välja mellan dessa eller blir man hänvisad till den lägre klassen och endast får den högre vid tillgänglighet strax innan flight?

Du kan klicka på dom knapparna för att sortera på tillgängliga säten.

Den verkar dessutom funka smärtfritt nu, till skillnad mot för någon månad sedan då den inte spottade ut några resultat alls. Gjorde lite random sökningar till och från Asien t ex FRA-ICN och vice versa, samt BKK-NRT, på kort sikt (en vecka), medellång (3-4 månader)och lång sikt (maj -13). Medellång och lång sikt gick det att hitta en hel del med Thai och Asiana i F,med LH hade platser i F på kort sikt. Med andra ord bekräftades det vi vet, samt att platser med LX i F har försvunnit helt. Sen finns ju även Air China för den som är intresserad att testa deras F.

Såg även att det fanns relativt gott om plaster mellan Santiago de Chle och Påskön med LAN på kort och lång sikt.

Upplys gärna en okunnig...

Noterade att awardcharten anger intra N/C American till 25000/40000/60000 poäng. Slog mig att en kort tur till Tikal, Guatemala under nästa års USA-resa kan vara intressant

Använde verktyget och kikade på SEA-FRS den 7 juni 2013 och det tycks ju finnas en uppsjö möjligheter (i alla klasser). Känns ju riktigt lockande med SEA-/UA.752/-SFO-/UA.A319/-MEX-/LR.E190/-GUA-/LR.ATR/-FRS.

Är absolut inte redo att boka ännu men vill gärna börja få grepp på detta. 25000 poäng för en sådan rutt känns galet prisvärt. Finns det några sätt att uppskatta bränsletillägg etc? Går sånt på några tusen blir ju intresset betydligt svalare...

Last edited:
Är absolut inte redo att boka ännu men vill gärna börja få grepp på detta. 25000 poäng för en sådan rutt känns galet prisvärt. Finns det några sätt att uppskatta bränsletillägg etc? Går sånt på några tusen blir ju intresset betydligt svalare...

Du kan göra sökning på ITA Software och välj exakt samma routing och flight.
När du har fått pris, dra av baspriset. På det viset får du summan av skatter&bränsletillägg.

Du kan göra sökning på ITA Software och välj exakt samma routing och flight.
När du har fått pris, dra av baspriset. På det viset får du summan av skatter&bränsletillägg.

Naturligtvis.

I exempelfallet skulle man debiteras 776 kronor. Känns ju ytterst lockande. Och prisvärt. Väl spenderade 25000 EB-poäng inbillar jag mig.

Skärmavbild 2012-07-19 kl. 13.00.31.png

Toppen