Senaste nytt

Awardtravelr: ny frontend till ANA tool

Jag har lekt lite med awardfinder, och det är något jag inte förstår. Om man t.ex. kollar på SIN-NRT i First så routar den mycket ofta SIN-CGK mes SQ (inget fel på det!) och NH CGK-NRT. Men så står det att det är en 767 som NH använder, och den har ingen F om jag förstått rätt. Så har jag fel eller har Awardfinder fel, och man sitter ändå i C?

Drömmer... :)

Jag har lekt lite med awardfinder, och det är något jag inte förstår. Om man t.ex. kollar på SIN-NRT i First så routar den mycket ofta SIN-CGK mes SQ (inget fel på det!) och NH CGK-NRT. Men så står det att det är en 767 som NH använder, och den har ingen F om jag förstått rätt. Så har jag fel eller har Awardfinder fel, och man sitter ändå i C?

Drömmer... :)
ANA kör ingen rutt inom Asien med säljbar First class kabin. Däremot de använder ibland Boeing B777-300 med First class kabin på Tokyo Haneda(HND)-Hong Kong.
Om man har lite tur, kan man sitta i First class stol på denna sträcka. Dock det förutsätter att Business class är fullt. Annars öppnar de inte First class delen åt Business class passagerarna.

Jag testade lite igårkväll, men jag fick också problem med siten, det laddades ingen data alls. Jag kör Chrome.

Haft mycket problem med den sidan senaste dagarna. Oftast händer ingenting på den. Har gått tillbaka till gamla hederliga ANA för det mesta.

Eftersom man kan söka award platser utan att logga in, antar jag att personen som har utvecklat sidan har haft någon slags hack mot ANA, Aeroplan, United webbsidor.
Men så fort de webbsidorna täpper till luckorna blir sajten obrukbar.
Det är vad jag tror.

Last edited:
Ja, antagligen är det det som är problemet. Eller så har han faktiskt fixat konton hos de olika siterna men blivit utkastad pga för många sökningar.

Ja, sajten strular ganska mycket och låg "nere" (dvs. sökningarna fastnade) nästan två dygn men är nu uppe och snurrar igen.

Jag har lekt lite med att leta LH F på A380 och hittar detta både FRA-SIN och FRA-JNB om man kollar med extrem kort framförhållning, typ 1-2 dagar. Kan detta stämma och går de att boka med US Airways DM?

Ja, sajten strular ganska mycket och låg "nere" (dvs. sökningarna fastnade) nästan två dygn men är nu uppe och snurrar igen.

Jag har lekt lite med att leta LH F på A380 och hittar detta både FRA-SIN och FRA-JNB om man kollar med extrem kort framförhållning, typ 1-2 dagar. Kan detta stämma och går de att boka med US Airways DM?

Det är nog i själva verket de enda tillfällena man kan boka LH F på A380 med US DM. Ring dom och gör en testbokning. Du kan alltid riva upp bokningen inom 72h.

Toppen