Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Beijing T/R, SWISS, 12.700 SEK inkl. skatter

Andreas, kom ihåg att du jämför äpplen och päron. Emirates är från Moskva (DME) och det går inga direktflyg mellan Stockholm och DME. I så fall blir det en connection. Så du måste räkna in detta i priset. Skall du mellan SVO och DME måste man ha visum antar jag?

EDIT: Ser nu att man även kan ta sig från Tyskland, då blir det jo snabbt lite mer intressant
Om BA kommer med sin vanliga rea snart, så är det nog flera som matchar denna från London, då kan man ibland hitta Star Aliiance till New York i F för runt 27.000kr från LHR

Last edited:
Finns denna deal även till HongKong med Swiss ? Mitt mål är Guangzhou och
HKG ligger onekligen närmast.

Finns denna deal även till HongKong med Swiss ? Mitt mål är Guangzhou och
HKG ligger onekligen närmast.

Inte med SWISS tyvärr.
Men med British Airways(ca 16.400 SEK inkl. skatter). OBS BA priset måste bokas senast imorgon 2012-JUN-05.
http://www.businessclass.se/british...-dagars-rea-pa-club-world-business-class.html

eller med Cathay Pacific
http://www.businessclass.se/deals/4...-kong-t-r-cathay-pacific-17-700-sek-inkl.html

Om du vill flyga direkt till Guangzhou, finns det Aeroflot via Moskva för ca 15.800 SEK inkl. skatter.
Tyvärr rutten(Moskva-Guangzhou) flygs av Boeing B767 med gamla Business class, men sericen onboard ser onekligen bättre ut än British Airways eller Cathay Pacific.

Blir nog ett bättre pris och fler TP om tar Royal Jordanian (bra deal från AHO!) PAR - HKG.
Från HKG kan man väl ta tåget till CAN då det känns som en väldigt kort flygresa ?

Blir nog ett bättre pris och fler TP om tar Royal Jordanian (bra deal från AHO!) PAR - HKG.
Från HKG kan man väl ta tåget till CAN då det känns som en väldigt kort flygresa ?

eller ta en färja direkt från Hong Kong flygplatsen(HKIA) till Guangzhou Nansha då du inte behöver gå in i Hong Kong.
Tyvärr finns det bara en avgång per dag från HKIA till Guangzhou Nansha pier. Den avgår från HKIA 16:00.

AHO, har du testat färjan ? Det blev BA till H.K. istället för en hel radda byten/stopp med RJ.
Ett byte på LHR med ett par sköna timmar i Galleries istället för många timmar mitt i natten
i Amman.

AHO, har du testat färjan ? Det blev BA till H.K. istället för en hel radda byten/stopp med RJ.
Ett byte på LHR med ett par sköna timmar i Galleries istället för många timmar mitt i natten
i Amman.

Jag har inte testat sjäv men min vän har åkt med HKIA-Shenzhen färja och han sa att det gick smidigt.

Uppdaterad: 2014-07-16

Köpa senast 2014-JUL-31.
Det går att boka på SWISS webbsida.

[Business class] Stockholm-Beijing/Shanghai T/R, SWISS, 15.100 SEK inkl. skatter

STO-PEK/PVG T/R
Flygbolag: SWISS(LX)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P
Fare basis: PNNZ09SW
Pris: 10.288 SEK + skatter ca 4.800 SEK och uppåt, totalt ca 15.100 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 3 månader
Boka senast: 2014-JUL-31
Gäller för utresa: senast 2014-SEP-30
Stopover: Nej
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Nej
Ändring: Nej
Routing: Stockholm-(LX)-Zurich-(LX)-Beijing/Shanghai

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Uppdaterad: 2014-10-22

SWISS har laddat upp nya Business Saver priser till Kina.
Köpa senast 2014-NOV-12.

[Business class] Stockholm-Beijing/Shanghai T/R, SWISS, 15.900 SEK inkl. skatter

STO-PEK/PVG T/R
Flygbolag: SWISS(LX)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P
Fare basis: PNNZ14SW
Pris: 10.999-11.089 SEK + skatter ca 4.800 SEK och uppåt, totalt ca 15.900 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 3 månader
Boka senast: 2014-NOV-12
Gäller för utresa: mellan 2014-NOV-01 och 2015-MAR-31
Gäller för utresa: senast 2015-APR-15
Stopover: Nej
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Nej
Ändring: Nej
Routing: Stockholm-(LX)-Zurich-(LX)-Beijing/Shanghai

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Toppen