Senaste nytt

Fredagstråden™

Och där låg det en Amex 2-4-1 voucher i brevlådan när jag kom hem... Daterad 29 maj, så det får väl bli en vårresa över pölen nästa år då...
Hade ju tänkt förhala den en bit in på hösten, men se där gick jag bet pga några rejäla utlägg som gav fläskigt med poäng.

Vissa verkar ha en lycko fredag :) pappaledigheter & studenter.. Jag klagar inte heller. "slapp" sista minuten runda med AF till CDG. Istället några kalla öl i Tv soffan. I för sig synd inte komma upp i luften. Ska försöka få till min reserapoort LX F till DXB ikväll.

Idag åt jag en "halv special" tillsammans med en kollega... Dvs göteborgskt för en korv med bröd PLUS potatismos, om jag fattar det rätt.

Det var bara det att kvällens koncept såg ut som så: 1. Dry Martini 2. Ostron och champagne 3. Halv Special (tomat, rostad lök, hummer, en grym senap och Bratwurst i brioche som krona på verket) som sköljdes ner med hotellets egen Dugges Post Lager. Till allt serverades gott bröd med vitlökssmör. 4. En Old Fashioned (Maker's Mark och Antica Formula samt cocktailbär) i baren som avslutning. Allt detta i Götets nyaste hotell, Clarion Hotel Post, i gamla posthuset vid Centralen. T o m jag minns att jag varit där som barn när det var post! Lite coolt så där... :)

Inte fredag, men har ett litet tips som kanske kan vara intressant :) (men inte förtjänar en egen tråd) Den estniska motsvarigheten till groupon, cherry.ee, har 32% rabatt på vouchers med Estonian Air. Kupongerna kan köpas för 89.90€, och har då ett värde av 132.26€.

När Estonian nu infört 100% miles ,till Eurobonus, på alla sina flygningar så är det ett riktigt bra kap.

Prisexempel:
Utan kupong: ARN-TBS (Tbilisi) 137.97€ i Low Eco 4.000miles T/R
Med kupong: 137.97-132.26 = 5.71€ 89.90+5.71€ = 95.61 € (862kr)

Jaha, nu är denna helg över och nu ska man strax ta en 747:a till DUB, sen en MD81 till CPH och slutligen idag en A319 till GOT.

Imorgon känns som en fredag med då det är helgdag på onsdag ju. Undra om sas har något kul för sid när man flyger hem till LLA på nationaldagen?

Toppen