Senaste nytt

Golftråden - Resor kombinerade med golf!

Zniper

Medlem
Bump
Någon som brukar flyga med SAS till någon utav dess destinationer för att spela golf och har någon bra bana/resort att rekommendera?
Både Europa och Asien/USA är intressant.
 

Michaels

Medlem
På thai Kan man ta med en golfbag och en resväska såvida det understiger den totala tillåtna vikten dvs 30kg och uppåt beroende på status.
Man behöver inte heller anmäla något innan incheckning.
 

hg1980

Medlem
Bump
Någon som brukar flyga med SAS till någon utav dess destinationer för att spela golf och har någon bra bana/resort att rekommendera?
Både Europa och Asien/USA är intressant.
Asien kan jag inget om, men kan mycket om USA. Vart hade du tänkt att åka? Så kan jag guida dig utifrån det.
 

Zniper

Medlem
Asien kan jag inget om, men kan mycket om USA. Vart hade du tänkt att åka? Så kan jag guida dig utifrån det.

Orlando området uppemot Daytona har jag spelat mycket så där har jag koll men jag tänker väl främst på Miami och Los Angeles området när jag funderar på golf i USA
 

Zniper

Medlem
Edit: Egentligen så är SAS alla destinationer intressanta för mig att kombinera semester med några rundor golf
 

Zniper

Medlem
Med hus i söder om Alicante tycker jag att golfen där håller förhållandevis hög klass. Några trevliga banor i området är Las Colinas, Alenda och Font del Llop där särskilt Las Colinas står ut. Tyvärr flera år sedan jag spelade sist.

Som du säger Agö så ser Colinas väldigt intressant ut. Jag funderar på att ta en sväng till just Alicante nu på vårkanten så detta är definitivt ett hett alternativ. Tack!
 

Agö

Medlem
Som du säger Agö så ser Colinas väldigt intressant ut. Jag funderar på att ta en sväng till just Alicante nu på vårkanten så detta är definitivt ett hett alternativ. Tack!
Vi har flera vänner som köpt i området enbart på grund av golfen. De tillbringar två veckor på golfbanan, haha. Lirar till och med på sommaren när green fee halveras och det är 35-40 grader varmt.
 

Michaels

Medlem
Som du säger Agö så ser Colinas väldigt intressant ut. Jag funderar på att ta en sväng till just Alicante nu på vårkanten så detta är definitivt ett hett alternativ. Tack!

Ska du dit och har ett hyfsat hcp så är ju las ramblas en rolig bana och som man minns väldigt länge.

Har även bott och spelat på la manga club, 3st 18 hålare och man kan boka golfpaket antingen med boende på hotellet eller i lägenhet.
Fin anläggning som många landslag har lagt sina träningsläger till (svenska fotbollslandslaget bl.a.)
 
Toppen