Lilleklump
Ny medlem
Under Februari 2016 blev jag kund hos AMEX. Tanken för detta kort var för utlägg i bolaget där jag arbetar. I början hade jag ett lägre tak men jobbade sakta upp den genom att betala varje faktura så fort jag fick den. Efter 6 månader hade jag inga problem att handla för 100K på en månad. De senaste 6 månaderna har jag legat mellan 100K till 150K per månad men helt plötsligt klagar en tjänst på att kortet inte fungerar.
Jag loggar in på mitt konto och där står det att mitt kort är spärrat. Jag ringer upp AMEX och X som svarar berättar för mig att systemet har spärrat mitt kort för att jag inte har betalat min tidigare faktura. X ser att jag har betalat fakturan och tycker att detta är väldigt konstigt. Eftersom att ekonomiavdelningen har stängt så skulle jag ringa igen imorgon på morgonen.
Jag ringde AMEX direkt när jag kommer till jobbet och får prata med Y på ekonomiavdelningen. Hon förklarade att mitt kort är spärrat för att jag har använt mer än mitt tak tillåter. Jag säger till henne att jag har använt mer tidigare månader och det har fungerat utan problem. Hon säger att hon inte vet varför jag har kunnat det för att mitt tak är 10K. Jag har alltså en räkning nu som är 10 gånger större än mitt tak. För att kunna återaktivera kortet så måste jag antigen betala in hela min skuld och sen hålla mig under 10K per månad eller visa att jag har tillräcklig med pengar på banken för att fortsätta. Jag förklarar att det är utlägg och jag kan visa upp kapital på företagskontot men hon säger att det måste vara mitt privatkonto. Hon säger också att kortet kommer vara spärrat tills något av de alternativen blir uppfyllda.
Hur kan det bli såhär? Jag har pratat med AMEX tidigare och ingen har nämt att jag inte kan ligga på dessa nivåer. Det jag tyckte var värst var att jag fick ingen info om att mitt kort var spärrat utan en leverantör var tvungen att upplysa mig om det.
Någon som har varit med om liknande? Någon som kan rekommendera en bättre kortleveratör?
END: Jag sa upp kortet.
Jag loggar in på mitt konto och där står det att mitt kort är spärrat. Jag ringer upp AMEX och X som svarar berättar för mig att systemet har spärrat mitt kort för att jag inte har betalat min tidigare faktura. X ser att jag har betalat fakturan och tycker att detta är väldigt konstigt. Eftersom att ekonomiavdelningen har stängt så skulle jag ringa igen imorgon på morgonen.
Jag ringde AMEX direkt när jag kommer till jobbet och får prata med Y på ekonomiavdelningen. Hon förklarade att mitt kort är spärrat för att jag har använt mer än mitt tak tillåter. Jag säger till henne att jag har använt mer tidigare månader och det har fungerat utan problem. Hon säger att hon inte vet varför jag har kunnat det för att mitt tak är 10K. Jag har alltså en räkning nu som är 10 gånger större än mitt tak. För att kunna återaktivera kortet så måste jag antigen betala in hela min skuld och sen hålla mig under 10K per månad eller visa att jag har tillräcklig med pengar på banken för att fortsätta. Jag förklarar att det är utlägg och jag kan visa upp kapital på företagskontot men hon säger att det måste vara mitt privatkonto. Hon säger också att kortet kommer vara spärrat tills något av de alternativen blir uppfyllda.
Hur kan det bli såhär? Jag har pratat med AMEX tidigare och ingen har nämt att jag inte kan ligga på dessa nivåer. Det jag tyckte var värst var att jag fick ingen info om att mitt kort var spärrat utan en leverantör var tvungen att upplysa mig om det.
Någon som har varit med om liknande? Någon som kan rekommendera en bättre kortleveratör?
END: Jag sa upp kortet.