Senaste nytt

Fredagstråden™

I Bergamo har vi 30*C och en helt molntäckt himmel (det står strålande sol på yr.no:confused:). Men det känns svårt att klaga när man ser bilden från rob74:eek:..

PS. Huvudet känns som det förtjänar efter några kannor rödvin igår

Är det ett skämt? Jag trodde vi låg långt efter här med typ 10 grader idag. Ha en bra fredag!

När jag gick upp vid 09:30 snöade det fortfarande... Nu har det lugnat sig, men vem vet?
Väntar besök på jobbet - 66 personer från Stockholm. De lär ju tvärvända och ta första bästa raket hem fortare än kvickt när de ser hur här ser ut... ;)

Trevlig helg!

Fantastisk AFL match såg just sitt slut - 10 gånger bytte matchen vinnarlag. Tyvärr förlorade St Kilda denna match men vilken underhållning!

Annars är det ganska lugnt. Slänger in en stor fin bit Entrecôte i ugnen på 100C om en timme. Ska stå i ugnen cirka två timmar innan den är klar. Bubbel, gott rödvin och en flaska whisky inköpt.

Hoppas ni alla får en riktigt trevlig helg! Nästa vecka väntar middag med BusinessClass.se redaktionen - aldrig tråkigt. Och det är min sista arbetsvecka...i år! :D

Fantastisk AFL match såg just sitt slut - 10 gånger bytte matchen vinnarlag. Tyvärr förlorade St Kilda denna match men vilken underhållning!

Annars är det ganska lugnt. Slänger in en stor fin bit Entrecôte i ugnen på 100C om en timme. Ska stå i ugnen cirka två timmar innan den är klar. Bubbel, gott rödvin och en flaska whisky inköpt.

Hoppas ni alla får en riktigt trevlig helg! Nästa vecka väntar middag med BusinessClass.se redaktionen - aldrig tråkigt. Och det är min sista arbetsvecka...i år! :D

Sannerligen en svängig match! Tur att det var dåligt väder ute så jag kunde se hela matchen :) Nu är vi ju knappt halvvägs in i säsongen....men 8:e plats är inte betryggande om man vill in i slutspelet.

Mest märkligt är väl att fjolårsvinnarna "Geelong Cats" inte ens ligger på slutspelsplats (10:a just nu).

Var på ett litet firande av Star Alliance 15 år igår. Janne Carlzon var gästtalare och höll ett riktigt intressant tal om hans bakgrund i SAS, SAS koppling till allianser och hans syn på flygindustrin idag.
En helt fascinerande människa! Har läst hans bok tidigare och han gjorde mig inte besviken nu heller.

Redan 1985 satt han och hans kollegor och förutspådde att det inom några år bara skulle finnas fem stora flygbolagsgrupper kvar i Europa. Det stämde ju väldigt väl med undantag för att det tog mycket längre tid än de trott (han var före sin tid) samt att det än så länge bara hunnit bli tre (IAG, AF/KL och LH).
Dessutom menar han att världens första allians egentligen är SAS, när de tre nationella flygbolagen gick ihop och bildade SAS år 1946.

Imorgon är det tänkt att bli Stockholm marathon för mig med. Väl tränad för uppgiften men har brottats med halsont i veckan och vädret imorgon säger 4 grader, regn och hyfsad vind, så vete fasen hur det ska gå.

Underbar fredag hittills. Har precis lämnat in sista uppsatserna under min gymnasietid, vilket innebär att det nu inte är någon skola som begränsar mitt resande. Ni anar inte hur mycket jag villat åka iväg på alla resor som jag hittat, men inte kunnat. Är heller inte helt fel att känna på hur det är att vara ledig , är det såhär det känns?

Sista timmarna att jobba nu... Imorgon ner till GOT och stanna där till onsdag! Förhoppningsvis är det snöfritt...

Toppen