Senaste nytt

Sökes: Tips på award (2-4-1) Bali

Inte den som Malaysia Airlines använder. Har ingen koll på vad Thai använder så det kan jag inte uttala mig om.

Men jag skulle undvika CDG till varje pris. Tror hellre jag skulle stanna hemma faktiskt.
Du stannar hellre hemma än åker förstaklass från CDG? Ja, vi har alla olika synsätt. Jag tror jag spenderade max 15 minuter ute i terminalen, resten i en lugn lounge och drack champagne.

Jag hade hellre valt från Munchen även om det är en B747.
Sätena är likvärdiga tycker jag.
Dessutom bättre lounge och bättre anslutningar från Sverige.
Även möjligheten att få Lufthansa F utan att behöva boka om för mycket spelar in för mig.

Jag hade hellre valt från Munchen även om det är en B747.
Sätena är likvärdiga tycker jag.
Dessutom bättre lounge och bättre anslutningar från Sverige.
Även möjligheten att få Lufthansa F utan att behöva boka om för mycket spelar in för mig.

Jag skulle inte välja Thai B747 om det är maskinen med 9 stolar i F. Det brukar vara den som flyger på Munchen. Jag skulle försöka få TG 380 från Frankfurt som är en anständig flygplats.

Hej,
Det var främst två saker med utresan som inte var helt optimal. Det ena var att det var utresa på en måndag och det andra var såklart sista benet i ekonomi mellan BKK -DPS.
Dock dök det upp ett annat alternativ när jag började leta lite vilket innebär Paris (CDG) till Bangkok (BKK) redan på lördagen och det "löser" även sista benet med Business till Bali då det fanns tillgänglighet. Rutten skulle då bli.

ARN - CPH SK+
CPH - CDG SK+
CDG - BKK TG First
BKK - DPS TG Business

Så nu till min fråga till er mer rutinerade rävar (@Glenn E @palmen ?) . Finns det någon nackdel att flyga TG First ifrån Paris istället för London? Det ser ut som att det är samma flygplanstyp (A380-800) och tiderna mellan avgågngarna är ganska precis lika.
Om det är samma så tänkte jag att jag bokar om till denna rutt och sedan avvaktar eventuella Lufthansa enligt råd.

Med vänliga hälsningar //
Många har lite dåliga upplevelser på CDG. Men jag skulle inte låta det stoppa mig för att få flyga First. Det är bara tiden på flygplatsen som kommer skilja och skulle inte låta det stoppa mig. I bästa fall blir ni hämtade vid gate av en thai representant som sen tar er genom flygplatsen till loungen (har hänt mig båda gångerna i Frankfurt i alla fall).

Toppen