Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Nu kan man överföra pengar till bankkonto med Betalo. Har testat tjänsten och överförde till mitt eget konto till 2.5% avgift. Överföringen gick bra och poäng trillade in. Kan vara ett alternativ för den som är nära att trigga 2-4-1 och inte har någon räkning av betala.

Tack för den infon. Jag hade också missat det.

Var dock försiktiga med att föra över från kreditkort till egna konton, är nog inte helt ok med Amex...
Precis, har varit uppe tidigare. Börjar det missbrukas är sannolikheten stor att möjligheten försvinner helt och hållet. Vore synd att inte kunna betala räkningar med Amex, så hoppas personligen att folk inte sitter och för över stora summor till egna konton ;)

edit: och man bör ju vara medveten om att det gissningsvis kan få konsekvenser både för ens EB-konto såväl som Amex-konto..

Precis, har varit uppe tidigare. Börjar det missbrukas är sannolikheten stor att möjligheten försvinner helt och hållet. Vore synd att inte kunna betala räkningar med Amex, så hoppas personligen att folk inte sitter och för över stora summor till egna konton ;)
Precis, är ändå bra att man kan betala räkningar och att Amex INTE klassar betalo/billhop som kontantuttag vilket seb / SAS mastercard gör.

Med risk för att låta bitter... men det tar jag.
Man ska akta sig JÄVLIGT noga för att sätta i system att föra över pengar till sig själv. Det är manufactured spend (med en liten avgift) och kan sabba ordentligt för den stora massan som använder Betalo för t.ex. räkningar.

Med risk för att låta bitter... men det tar jag.
Man ska akta sig JÄVLIGT noga för att sätta i system att föra över pengar till sig själv. Det är manufactured spend (med en liten avgift) och kan sabba ordentligt för den stora massan som använder Betalo för t.ex. räkningar.
Precis, det kan ju sluta med att Amex börjar klassa betalo/billhop som kontantuttag, alternativt blockerar tjänsterna helt... Så, håller er till att betala räkningarna och inte sitta och föra över till era egna konton.

Toppen