Jag checkade in 37h innan min flight imorgon till SFO och någon gång idag fick jag Courtesy till plus. Från nödutgång på vänster sida till gångplats i mitten, fanns som tur va en fönsterplats på höger sida. Dock riktigt nerköp då jag missar utsikten vid inflygningen till San Francisco. Blir dessutom dåligt med benutrymme nu. Har fått Courtesy på 3 av mina 4 senaste longhaul bokningar, alltid varit incheckad i förväg.En fråga till er som har blivit uppgraderad:
Vet vi om det påverka chansen för CU om man är incheckad (online)?
Ska man gör det eller heller checka in så sent som möjligt?
3 pers till Business är riktigt bra!Och plötslig händer det! Ungefär 23 tim innan avgång från CPH kommer mailet.CU från Plus till Business (CPH-IAD) för Elberto och 2 kids. Stort tack, SAS!![]()
3 pers till Business är riktigt bra!
Det stödjer bara det jag brukar påpeka - man ska inte övertolka dessa siffror. Allt de säger är vad SAS är villiga att sälja just nu, inte hur fullt det är eller hur många faktiska platser som finns kvar.Jag kollade Expertflyer i flera dagar men helt ärligt trodde jag inte att det kommer händer. Fortfarande se det ut så här på Expertflyer C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S0 B0 P0 A0 E9 M9 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T9 O9 G9 N9
Det stödjer bara det jag brukar påpeka - man ska inte övertolka dessa siffror. Allt de säger är vad SAS är villiga att sälja just nu, inte hur fullt det är eller hur många faktiska platser som finns kvar.
Nej. Siffrorna visar att SAS vill sälja minst 9 platser till. Det behöver inte innebära att det finns 9 platser kvar.Precis. Siffrona visar ju att minst 9 platser i C finns fortfarande kvar. Eller hur?
När jag pratade med Tallinn senast fick jag höra att om det är mer än 9 platser kvar 24h före avgång så är sannolikheten stor att någon EBP och EBD erbjuds CU, men som några påpekat är det ingen garanti att det blir så. Själv fick jag ingen CU senast. Frågade check-in 4,5h före avgång hur många lediga platser som fanns i C. Fick uppgift om att det enbart fanns 3 platser. EF visade samtidigt endast 1 plats, men många blockade. Vet någon om det är så att SAS alltid sparar på några enstaka platser eller varierar det från flight till flight?Nej. Siffrorna visar att SAS vill sälja minst 9 platser till. Det behöver inte innebära att det finns 9 platser kvar.