Senaste nytt

Asiana börjar med A380 till Frankfurt från mars 2017

Blir ju bara så trött, hade en bokning för mig och min flickvän som nu blir helt förstörd då den ligger innan den 1/3.
Så nu har jag ingen flight mellan FRA-ICN (slutdestination SIN), åker hem från BKK den 12/3 med Thai Air First så vill inte gärna åka Thai Air bägge hållen.
Någon som har några förslag på ny routing eller är det avboka hela resan eller hoppas på Lufthansa som gäller?

Blir ju bara så trött, hade en bokning för mig och min flickvän som nu blir helt förstörd då den ligger innan den 1/3.
Så nu har jag ingen flight mellan FRA-ICN (slutdestination SIN), åker hem från BKK den 12/3 med Thai Air First så vill inte gärna åka Thai Air bägge hållen.
Någon som har några förslag på ny routing eller är det avboka hela resan eller hoppas på Lufthansa som gäller?
ANA via Tokyo?

Tack för svar men jag har kollat på ANAs hemsida kring de datum jag skall åka och alla flighter är tyvärr Waitlisted

Last edited:
Har de tagit bort flighten helt? Är ju bara hålla kvar vid den och ändra till något med Lufthansa när det närmar sig

Vi har fått säten men när jag ringde Tallin så sa de att alla platser är blockade på flighten och att det står att det är en 777 så antar 1:a klass inte finns på planet. Och känns tråkigt att riskera att det inte kommer finnas några Lufthansa-biljetter när det närmar sig så skulle hellre hitta annat 1:-klass-alternativ att boka innan. Riktigt surt, vår first first

Last edited:
Vi har fått säten men när jag ringde Tallin så sa de att alla platser är blockade på flighten och att det står att det är en 777 så antar 1:a klass inte finns på planet. Och känns tråkigt att riskera att det inte kommer finnas några Lufthansa-biljetter när det närmar sig så skulle hellre hitta annat 1:-klass-alternativ att boka innan. Riktigt surt, vår first first
Då har du ju fortfarande en flight mellan FRA och ICN. Om ni hade bekräftade platser innan equipment change så lär ni ha platser på nya flighten också.

Att hitta 2 ANA First platser är väldigt svårt så ni har inte så mycket val mer än att vänta om ni inte bokar om till thai. Lufthansa kommer med största sannolikhet släppa minst 2 platser på minst en destination i Asien så jag hade inte varit allt för orolig

Ni kanske skulle börja med att boka om via Tokyo.
Se om ni hittar 2 platser Lufthansa business eller ANA.
Anslut i första klass till antingen ANA direkt till Singapore eller med Thai via Bangkok.
Sedan om ni har tur finns det 2 platser i första klass antingen från Frankfurt eller München till Tokyo.
De brukar ju komma upp 14 dagar innan.

Tack för alla tips!
Jag har kollat tillgänglighet Tokyo - SIN/BKK i både First och Bizz men märker att det nu är rätt utplockat iom att det endast är 3 mån kvar till vår resa. Så det lutar åt att behålla vår bokning och hoppas på Lufthansa till någon närliggande destination.

Men en lite märklig sak är att det på Asianas hemsida fortfarande står att 777 skall ha både First och First Suites samt att när jag loggar in på t.e.x Thai Airs hemsida med min bokningsreferens så står det att det fortfarande är First-kabin:

Duration 10h10m
Airline Asiana Airlines(OZ 542)
Aircraft: Boeing 777-300ER
Cabin First

men det kan såklart vara Thai som har fel info för de fasar nog ut First innan min avgång tyvärr

Edit: Däremot nä jag kollar NRT-BKK så finns det 1:-klass att tillgå. Så kan bli som ni rekommenderat och bokar Lufthansa Business till Haneda och sedan Thai First från Narita och hoppas LH släpper biljetter i Första när det närmar sig :) För Lufthansa Business är trots allt bättre än Asians dito i 777 antar jag?

Last edited:
Sökt och sökt efter infon med hittar inte riktigt det jag söker. Asiana börjar ju flyga ICN - FRA med A380 from 1 mars i år. Gäller det bara för en sommartabell eller är det tänkt att den sträckan ska trafikeras av A380 tillsvidare?

Toppen