Senaste nytt

Business class-incheckning för Oneworld Ruby

Befinner mig på resande fot och noterade att poängen för mitt businessflyg hit gjorde att jag åkt upp till Oneworld Ruby-status (Finnair Silver). På hemvägen åker jag och hustrun economy (Qatar) och jag undrar om nån har koll på om jag kan använda business class-incheckningen som ju kommer med oneworld ruby trots att jag inte har ett finnair silver/ruby kort med mig och min medföljande hustru inte har den statusen?

Befinner mig på resande fot och noterade att poängen för mitt businessflyg hit gjorde att jag åkt upp till Oneworld Ruby-status (Finnair Silver). På hemvägen åker jag och hustrun economy (Qatar) och jag undrar om nån har koll på om jag kan använda business class-incheckningen som ju kommer med oneworld ruby trots att jag inte har ett finnair silver/ruby kort med mig och min medföljande hustru inte har den statusen?
Jag hade provat och visat statusen i appen för den som motsätter sig. Vet inte hur Finnairs app fungerar men borde kunna se din uppdaterade status där?

Har fungerat utmärkt för mig vid ett antal tillfällen. Ska absolut inte vara några problem förutsatt att statusen faktiskt har uppdaterats i systemen.

Har fungerat utmärkt för mig vid ett antal tillfällen. Ska absolut inte vara några problem förutsatt att statusen faktiskt har uppdaterats i systemen.
Ok. Får prova då. Flög en kort inrikes med qantas idag och där dök inte den nya statusen upp på boardingkortet, men det är några veckor kvar till Qatarflighten så :)

Fick möjlighet att prova när jag skulle flyga Qantas från Melbourne till Singapore och möttes av en enorm kö. Gick utmärkt att checka in både mig o hustrun i businessincheckningen trots att hon inte har ruby.
Tack för feedbacken i denna tråd.

Toppen