Senaste nytt

Varuhuset PUB blir Scandichotell - Scandic Haymarket

För när man uttalar Ho-torget på engelska så för det tankarna till något man helst inte vill förknippas med på hotell? :)

Ja, jo, men allvarligt finns det så mycket slanguttryck ("slang"?) med sexanspelningar att det skulle bli omöjligt att namnge saker så att ingen får associationer till sånt. Tycker det är ganska långsökt också i detta fall. Möjligen hade blandningen "Ho-market" varit lite jobbig..

Jag stör mig generellt på den konstiga viljan till utslätning och "starbucksifiering" som ofta finns i Sverige, lite som att om vi anpassar oss totalt efter vad folk säger i NYC så blir vi jätteintressanta. Jag skulle vilja påstå att motsatsen gäller.
Scandic Haymarket är ett ypperligt skräckexempel på det här tänket.

Scandic Haymarket är ett ypperligt skräckexempel på det här tänket.
Kan bara instämma.
På tal om S*bucks:
sucks.jpg

Testade Scandic Haymarket för några veckor sedan. Helt OK med oslagbart läge. Några kassa grejer som de obligatoriska Scandicprodukterna på väggar, ingen room service kl. 21:30 (bedrövligt med tanke på att baren var öppen) och en ganska menlös säng. Ljus parkett i vanlig idiotisk Scandicanda, kommer bli slitet på sikt. Mindre genomtänkt dusch också.

Några bilder på det.

IMG_6379.JPG

IMG_6380.JPG

IMG_6381.JPG

IMG_6383.JPG

IMG_6384.JPG

IMG_6385.JPG

IMG_6386.JPG

IMG_6387.JPG

IMG_6388.JPG

IMG_6389.JPG

IMG_6390.JPG

IMG_6391.JPG

IMG_6393.JPG

Testade Scandic Haymarket för några veckor sedan. Helt OK med oslagbart läge. Några kassa grejer som de obligatoriska Scandicprodukterna på väggar, ingen room service kl. 21:30 (bedrövligt med tanke på att baren var öppen) och en ganska menlös säng. Ljus parkett i vanlig idiotisk Scandicanda, kommer bli slitet på sikt. Mindre genomtänkt dusch också.

Några bilder på det.

Valde du ett rum med fönster denna gång?
Testa ett Classic Double Sleep / Spacious Double Sleep nästa gång, "perfekt för dig som vill sova lite extra gott". :D

Scandic.png

Toppen