Senaste nytt

Varuhuset PUB blir Scandichotell - Scandic Haymarket

Jacob

Medlem
Ett nytt spännande hotellprojekt är på gång i Stockholm, det är det anrika PUB-huset vid Hötorget som inom kort kommer påbörja förvandlingen till hotell. PUB är Stockholms äldsta varuhus som grundades år 1882 av Paul U Bergström, vars initialer gett varuhuset dess namn. Här började även Greta Garbo som butiksbiträde på hattavdelningen en gång i tiden. När…

Tråkigt att varuhuset försvinner då jag och frugan tycker att det är det trevligaste i Stockholm. Kunde inte Scandic nöja sig med att bara ta över Rica som ligger runt hörnet?

Ser redan framför mig hur det kommer att ske missförstånd av typen att hotellet ligger i London.......jfr Haymarket i London.

Fullständigt idiotiskt namn. Britter och amerikaner kommer tro det är något brittiskt eller amerikanskt, "hay" är inget ord man kan förvänta sig ingår i standardvokabulären för de som kan engelska som främmande språk och andra skandinaver hade förstått Hötorget bättre.

Jag tror nästan jag hade valt Hotel Paul U Bergström, skulle låta lite intressant och exotiskt för utlänningar. Om man nu inte ville att det skulle heta Scandic Hötorget (varför inte, kan man undra).

För när man uttalar Ho-torget på engelska så för det tankarna till något man helst inte vill förknippas med på hotell? :)

Men om du googlar på haymarket, är träffarna du får upp något du tror man vill förknippas med på hotell? :)

Jag tycker namnet är löjligt men väljer heller inte hotell efter dess namn.

Toppen