Senaste nytt

Boka SAS Business award - Hur hittar ni platserna?

Påverkar inte status? Lättare för Pandion/Diamond, sedan Guld, sedan Silver och sist Basic? Jag har haft lättare att hitta biljetter efter Guld status....

Har testat United nu, resor från ARN till SJO Costa Rica och gjort precis som tipsen säger. Ringde sen SAS för att boka och de hittar inte alls samma biljetter öht. Jag kommer till SJO (en av resorna stämde med träffarna på United) men hem kommer jag inte trots att det finns en massa biljetter hem enl United. Vore ju fantastiskt om detta fungerade!! Se bild

Sen en annan fråga - när jag söker t/r ist för enkel åt båda hållen finns det helt olika biljetter. Ngn som vet varför?

Varför skapar inte Star Alliance en gemensam sida där man kan söka? Helt sjukt vad tid detta tar.

Attachments

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    68,3 KB · Visningar: 296
Har testat United nu, resor från ARN till SJO Costa Rica och gjort precis som tipsen säger. Ringde sen SAS för att boka och de hittar inte alls samma biljetter öht. Jag kommer till SJO (en av resorna stämde med träffarna på United) men hem kommer jag inte trots att det finns en massa biljetter hem enl United. Vore ju fantastiskt om detta fungerade!! Se bild

Sen en annan fråga - när jag söker t/r ist för enkel åt båda hållen finns det helt olika biljetter. Ngn som vet varför?

Varför skapar inte Star Alliance en gemensam sida där man kan söka? Helt sjukt vad tid detta tar.
Det kan vara så att United har bättre tillgång än SAS för flyg med Avianca (och andra bolag). United kan dessutom ha avtal med andra bolag som de kan boka bonusbiljetter på som inte övriga Star Alliance har tillgång till. Vet ju inte vad du försökt boka på hemresan så svårt att svara mer precist.

Ja det tar tid att fixa dessa saker och det ska vi nog vara glada för. Om det varit enkelt hade "alla" kunnat göra detta och tillgången på awards skulle troligtvis minska drastiskt för att fler bokar. Nu krävs det att man är insatt och lägger ner tid, vilket väldigt många inte gör eller kan.

Toppen