Tittar man här (
Member benefits Nordic Choice Club så framgår det inte vilka begränsningar som finns.
Det står tydligt: "Restaurant vocuher in Sweden and Finland, when staying at a Clarion Hotel, Quality Hotel or our independent hotels."
- Det framgår att det inte gäller i Norge och Danmark.
Det handlar inte så mycket om undantag då det tydligt står när förmånerna gäller. Är det inte med här så gäller de inte, ungefär som att det på raden ovanför står: "Bonus points on food when dining at our hotels restaurants in Norway, Denmark and Finland" och därför får man inga poäng om man äter i en svensk restaurang.
På samma sätt framgår det också att det inte ges någon kupong på Comfort, som inte är med i listan. Jag kan förstå att om man aldrig har läst listan över förmåner och bott massa nätter på Clarion / Quality och alltid fått kupongen, så kan första natten på ett Comfort överraska. Men det gör inte listan otydlig.
Samma sak är ju (som jag förstått) att förmånerna gäller på Clarion men inte Clarion Collection.
Clarion Collection finns inte längre som varumärke. Bortsett från det är det inte konstigt att det inte ges någon restaurangvoucher på ett hotell där middagen ingår i hotellpriset.
Vad gäller den uteblivna vattenflaskan - har ni frågat i receptionen efter den om ingen fanns på rummet? Jag har bott på några hotell i Oslo som saknar minibar. Då har det alltid gått bra att hämta en flaska vatten i receptionen.
Jag är platinum på Choice och bokar alltid via jobbets resebyrå. Har mer eller mindre 100% uppgraderingsfrekvens hos Choice.
Det enda som är riktigt störande är att när bokningen görs via resebyrån så kommer, trotts att jag alltid anger det när bokningen görs, inte mitt medlemsnummer med i bokningen till hotellet så jag får alltid ha med mig mitt fysiska platinum kort för att dom ska kunna registrera poäng (detta hjälper säkert också till med uppgraderingsfrekvensen)
Riktiga resebyråer räknas inte som tredjepartssiter, då bokar med helt andra villkor än ex. Expedia och Hotels gör.