Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Förlåt om jag varit otydlig (ny på forumet, skyller på det). Jag är Silver idag.

Om du gör detta med SAS innebär det rent krasst att du måste göra 3 T&R arn-cph-xyz (xyz = flygplats i europa utanför norden och baltikum) i plus samt en arn-cph i plus för att få 15 000p. Alternativet är 5 resor arn-xyz i plus. Det borde gå att lösa från mellan 12000 - 15000 kr utanför kampanj.

Vill du komma undan billigare än så så borde gå att lösa med 2x long haul i SAS go (se till att kombinera destinationerna så att du får 15000 p), men det kommer kräva övernattningar.

Tycker frågan inte handlar om man är värd det, utan snarare om vad man ska ha det till :)
Om man flyger väldigt sällan skulle jag hellre köpa Plus/Business de tillfällen jag skulle resa - då man ju i stort får samma förmåner som de som har Guld (och en "bättre" kabin).
Personligen hade jag lagt pengar på att resa dit jag *vill* resa, och struntat i om det gett tillräckligt med poäng för kvalificering till Guld.

Äh, vill man ha ett litet uppdrag så är ju det kul. Go for it!

Jag har själv inte gjort milage run, men de två vanligaste tipsen är antingen till Hong Kong i GO eller plus (billigare, men offrar dagar/nätter) eller till Hamburg eller Berlin, via Köpenhamn eller Oslo, i plus (kan /kunde göras på en arbetsdag). Behöver antagligen göra fler resor för 15k poäng.
Hamburg/Berlin brukar ibland trafikeras av Cimber eller nåt, men de ger enligt uppgift också bra poäng även om man inte kan/kunde se det på webbsidan.

Om du gör detta med SAS innebär det rent krasst att du måste göra 3 T&R arn-cph-xyz (xyz = flygplats i europa utanför norden och baltikum) i plus samt en arn-cph i plus för att få 15 000p. Alternativet är 5 resor arn-xyz i plus. Det borde gå att lösa från mellan 12000 - 15000 kr utanför kampanj.

Vill du komma undan billigare än så så borde gå att lösa med 2x long haul i SAS go (se till att kombinera destinationerna så att du får 15000 p), men det kommer kräva övernattningar.
Tack för input! Uppskattas!
Äh, vill man ha ett litet uppdrag så är ju det kul. Go for it!

Jag har själv inte gjort milage run, men de två vanligaste tipsen är antingen till Hong Kong i GO eller plus (billigare, men offrar dagar/nätter) eller till Hamburg eller Berlin, via Köpenhamn eller Oslo, i plus (kan /kunde göras på en arbetsdag). Behöver antagligen göra fler resor för 15k poäng.
Hamburg/Berlin brukar ibland trafikeras av Cimber eller nåt, men de ger enligt uppgift också bra poäng även om man inte kan/kunde se det på webbsidan.
Tack!

Kan tillägga att jag har 300.000+ eurobonuspoäng.

Tack för feedback, och visst kan man se det så. Men det finns ju en annan dimension i detta, som jag uppfattar att många användare här på forumet verkar i, den att det är kul att bli guld, med allt vad det innebär i form av behandling, status etc. Självklart klarar jag mig utan guld, men vafan lite kul ska man väl ha. Förstår du vad jag menar?
Visst förstår jag vad du menar :) Dra till HongKong i Plus enligt ovan, åker du med vändande kärra behöver du ingen hotellövernattning :)

Jag kommer nog dra en milagerun till HongKong nån gång nu på våren/sommaren mitt intjäningsår är mellan 1 Aug - 31 Juli så innan dess måste det bli, jag hoppas nu på en kampanj så att man kan knipa några billiga platser i plus och sedan hoppas på uppgradering med plusgrade.

/A

Hej!
Är ny medlem här, även om jag läst lite då och då..

Bakgrund:
- Har idag Eurobonus Silver
- Har ett Amex Premium
- Har (snart) ca 35K baspoäng den här intjäningsperioden, om allt går som det ska
- Min intjäningsperiod pågår till augusti

Jag funderar på att uppgradera mitt Amex till ett Elite, vilket ger 20 000 baspoäng. Räknas de 20 000 poängen från Elite med i baspoängen för att kvalificera för EBG den här perioden? Av vad jag läst här har jag förstått det så, men vill vara på den säkra sidan.:)

Hej!
Är ny medlem här, även om jag läst lite då och då..

Bakgrund:
- Har idag Eurobonus Silver
- Har ett Amex Premium
- Har (snart) ca 35K baspoäng den här intjäningsperioden, om allt går som det ska
- Min intjäningsperiod pågår till augusti

Jag funderar på att uppgradera mitt Amex till ett Elite, vilket ger 20 000 baspoäng. Räknas de 20 000 poängen från Elite med i baspoängen för att kvalificera för EBG den här perioden? Av vad jag läst här har jag förstått det så, men vill vara på den säkra sidan.:)
Välkommen!

Du har rätt, med ett Elite får du ytterligare 20k baspoäng vilket blir 55k baspoäng denna period för dig, vilket blir EBG :)

Toppen