SAS_CPH_Lounge
Medlem
Varför inte mexico nu när kina börjar bli dyrt (vi lägger ned i år och flyttar) eller ksmbodja (nästa land att exploratera msp billig arbkraft (utlver mexico))
Är det mycket cargo där ifrån? Tror inte det är så många som reser till Kambodja eller Mexico att en ny linje skulle bära sig. Får de något fraktavtal så kanske det är annorlunda dock.Varför inte mexico nu när kina börjar bli dyrt (vi lägger ned i år och flyttar) eller ksmbodja (nästa land att exploratera msp billig arbkraft (utlver mexico))
Till Osaka började SAS att flyga i oktober 1994 var nog ingen större hit för det tog inte lång tid innan den linjen upphörde.Jag gissar på att du menar det som en framtida destination för SK.
Thailand är inte aktuellt eftersom det inte är lönsamt för SK. Detta pga de låga lönerna och därmed de låga priserna som TG och DY kan hålla. Sen har du ju alla charters som går till Thailand.
De långlinjer som skulle vara rimliga i framtiden är Toronto, Seoul, Osaka, någon ny destination i Kina, en ny avgång till Tokyo samt en bubblare Taipei (tror dock EVA och CAL är för starka där) dock skulle man kunna utnyttja EVA's nät vidare ut i Asien.
Jag gissar på att du menar det som en framtida destination för SK.
Thailand är inte aktuellt eftersom det inte är lönsamt för SK. Detta pga de låga lönerna och därmed de låga priserna som TG och DY kan hålla. Sen har du ju alla charters som går till Thailand.
De långlinjer som skulle vara rimliga i framtiden är Toronto, Seoul, Osaka, någon ny destination i Kina, en ny avgång till Tokyo samt en bubblare Taipei (tror dock EVA och CAL är för starka där) dock skulle man kunna utnyttja EVA's nät vidare ut i Asien.
Så i princip vartsomhelst i Kanada där det bor folk?Kanadensiska önskemål: Vancouver, Montréal eller Toronto om chazzie får bestämma![]()
Så i princip vartsomhelst i Kanada där det bor folk?
Ja, och erbjuder anständig hockey =}Så i princip vartsomhelst i Kanada där det bor folk?
De har ett relatvit osexigt hockeylag, men en stad "out-west" så tycker jag Vancouver är ett bättre alternativ än Calgary medan på väst lite mer hugget som stucket mellan Toronto och Montréal, även om jag har svårt att se att det inte skulle bli Toronto om en Kanada-linje skulle bli aktuell.Tre av de fyra stora flygplatserna, han kanske bara ogillar Calgary av personliga skäl?