Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

Varför inte mexico nu när kina börjar bli dyrt (vi lägger ned i år och flyttar) eller ksmbodja (nästa land att exploratera msp billig arbkraft (utlver mexico))
 
Varför inte mexico nu när kina börjar bli dyrt (vi lägger ned i år och flyttar) eller ksmbodja (nästa land att exploratera msp billig arbkraft (utlver mexico))
Är det mycket cargo där ifrån? Tror inte det är så många som reser till Kambodja eller Mexico att en ny linje skulle bära sig. Får de något fraktavtal så kanske det är annorlunda dock.
 
Jag gissar på att du menar det som en framtida destination för SK.
Thailand är inte aktuellt eftersom det inte är lönsamt för SK. Detta pga de låga lönerna och därmed de låga priserna som TG och DY kan hålla. Sen har du ju alla charters som går till Thailand.
De långlinjer som skulle vara rimliga i framtiden är Toronto, Seoul, Osaka, någon ny destination i Kina, en ny avgång till Tokyo samt en bubblare Taipei (tror dock EVA och CAL är för starka där) dock skulle man kunna utnyttja EVA's nät vidare ut i Asien.
Till Osaka började SAS att flyga i oktober 1994 var nog ingen större hit för det tog inte lång tid innan den linjen upphörde.
 
Det har ju ryktas om att SAS kanske ändrar in beställning från A350 till A330E för att få tidigare leveranser. Om dom väljer att behålla sin order på A350 så kan ju leveranserna ske efter nästa presidentperiod (Airbus ligger som bekant efter ganska mycket i sin produktion) och då kanske USA blir intressantare igen...
 
Jag gissar på att du menar det som en framtida destination för SK.
Thailand är inte aktuellt eftersom det inte är lönsamt för SK. Detta pga de låga lönerna och därmed de låga priserna som TG och DY kan hålla. Sen har du ju alla charters som går till Thailand.
De långlinjer som skulle vara rimliga i framtiden är Toronto, Seoul, Osaka, någon ny destination i Kina, en ny avgång till Tokyo samt en bubblare Taipei (tror dock EVA och CAL är för starka där) dock skulle man kunna utnyttja EVA's nät vidare ut i Asien.

Som en framtida destionation ja önskar jag att SAS tar upp Bangkok igen.

Däremot kan jag tyvärr inte hålla med dig om att TG har låga priser, der har diskuterats i tråden om "resa thailand/bangkok feb/mars". Där TG tar nästan 50k tur och retur ARN-BKK för två pers i business när EK tar 30k tur och retur, två pers OSL-DXB-BKK.

Men ja, SAS kommer inte kunna hålla såna priser som EK till Bangkok från ARN och OSL däremot kan dom matcha TG.
 
Med den konkurrens som finns på Bangkok har jag svårt att se att den kommer att börja trafikeras, men möjligen någon annan Asiatisk destination, varför inte Seoul? För egen del skulle jag gärna se en linje till Kanada om vi ska åt andra hållet, med linjer från Skandinavien till New York, Washington, Miami, Chicago, San Francisco och Los Angeles är spridningen/täckningen på USA faktiskt väldigt bra med tanke på att vi inte direkt är världens mest folktäta plats här uppe på klotet.

Kanadensiska önskemål: Vancouver, Montréal eller Toronto om chazzie får bestämma :D
 
Så i princip vartsomhelst i Kanada där det bor folk?
Ja, och erbjuder anständig hockey =}

Tre av de fyra stora flygplatserna, han kanske bara ogillar Calgary av personliga skäl?
De har ett relatvit osexigt hockeylag, men en stad "out-west" så tycker jag Vancouver är ett bättre alternativ än Calgary medan på väst lite mer hugget som stucket mellan Toronto och Montréal, även om jag har svårt att se att det inte skulle bli Toronto om en Kanada-linje skulle bli aktuell.
 
Toppen