Senaste nytt

Stockholm-Bangkok med olika förstaklasser.

Newyorker86

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Bangkok
  3. När vill/behöver du resa ut? Mars 2017
  4. När vill/behöver du komma hem? Mars 2017
  5. Hur länge vill du vara borta? 4-5 dagar (helst över ett veckoslut)
  6. Hur många personer som skall resa?2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 220000 eurobonuspoäng + amex voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? Helst 3 olika first flyg. Vill försöka få in Lufthansa från Frankfurt så frun får testa fct. Då vet jag ju att det bara är att hålla tummarna att dom släpper något.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Tack på förhand.

Den här ser spontant rätt lätt ut att fixa, åtminstone för en person, två KAN vara lite knöligare.

ARN - (LH C) - FRA - (LH F) - HND - (TG F) - BKK - (TG F) - HND - (NH F) - FRA - (LH C) - ARN.

Du kan eventuellt få med ANA F från Tokyo Narita till Singapore och sedan vidare till Bangkok med TG/SQ C, men då är det tidsaspekten också att ta hänsyn till samt byte av flygplats från Haneda till Narita i Tokyo.

Last edited:
Kanon tackar. Satt uppe alldeles för sent igår och kollade runt på lediga platser finns en del. Ska försöka få ihop ett reportage/film av det hela. Blev svårt på Swiss first med lillkillen. Då han sov i princip hela flygningarna passade vi på att njuta då.

Den här ser spontant rätt lätt ut att fixa, åtminstone för en person, två KAN vara lite knöligare.

ARN - (LH C) - FRA - (LH F) - HND - (TG F) - BKK - (TG F) - HND - (NH F) - FRA - (LH C) - ARN.

Du kan eventuellt få med ANA F från Tokyo Narita till Singapore och sedan vidare till Bangkok med TG/SQ C, men då är det tidsaspekten också att ta hänsyn till samt byte av flygplats från Haneda till Narita i Tokyo.

Skulle det gå och köra Bkk-Icn-Fra-Arn på hemvägen om det finns öppning där? Eller måste det vara samma väg hem som dit?

Skulle det gå och köra Bkk-Icn-Fra-Arn på hemvägen om det finns öppning där? Eller måste det vara samma väg hem som dit?
Ja, det ska gå, det måste bara vara samma tredjezon hem vilket Seoul och Tokyo tillhör. Någon har rapporterat att det måste vara samma bytesort bägge vägarna men det tror jag bara är agentmissförstånd då ingen annan råkat ut för det.

Att hitta platser FRA-ICN eller ICN-FRA i First brukar inte vara svårt. Finns oftast upp till tre platser. BKK-ICN däremot är däremot vanligtvis mycket svårt. Jag har då och då sökt med inte hittat platser. Inte ens för en person.

Att hitta platser FRA-ICN eller ICN-FRA i First brukar inte vara svårt. Finns oftast upp till tre platser. BKK-ICN däremot är däremot vanligtvis mycket svårt. Jag har då och då sökt med inte hittat platser. Inte ens för en person.

Märkte det nu. Hittar bara business Bkk-Icn. Kan i princip boka hela resan om jag nöjer mig med business där och håller tummarna på Lufthansa.

Märkte det nu. Hittar bara business Bkk-Icn. Kan i princip boka hela resan om jag nöjer mig med business där och håller tummarna på Lufthansa.
Det beror på att de inte har First på den flighten. Under vintertid skulle dock thai flyga en avgång med First.

Om inte tidsaspekten är något att ta hänsyn till skulle jag flyga följande.
FRA-HND Lufthansa First
NRT-SIN ANA First
SIN-CGK Singapore First
CGK-BKK Thai Business

BKK-ICN Thai / Asiana Business
ICN-FRA Asiana First

Utöver detta behöver du lägga på tur och retur till Frankfurt med SAS eller Lufthansa. Totalt 8 segment, 5 ut och 3 hem som ska fungera även om de ibland verkar hålla på 4 ut och 4 hem.

Toppen