Senaste nytt

USDM/AA/Lifemiles - spara eller använda fortast möjligt?

Johan67

Medlem
Precis som jag själv finns det säkert några här på BC som sitter med en stor mängd Lifemiles och USDM/AA-miles.

Lifemiles kan vara "bra att ha" - även om skatter och avgifter ofta blir ganska höga pga av bl a hög dollar-kurs.

För AA-miles upphörde den egentliga attraktionen när USDM blev AAdvantage och alla 100%-bonus-kampanjer upphörde och samtidigt blev dollar-kursen hög.

1) Hur tänker Ni övriga - spara eller använda fortast möjligt?
2) Finns det något bonus-program idag som har den forna attraktionen hos framförallt USDM?

AA ändrade awardchart för mindre än ett år sen, så det är förhållandevis liten risk att de ändrar snart igen, alltså behöver du inte panikboka upp de poängen.
Med Lifemiles vet man aldrig...

1) använd när det passar
2) nej

Håller med föregående talare. Sen kommer ju även det här med resemönster in när det gäller att hanteringen av milbanken. Lifemiles bra att ha runt 50-60 K om man vill flyga F/C till/från Asien. American Airlines, Etihad appartment är alltid trevligt när det passar, så därför försöker jag ha så det räcker till det vid tillfälle:D Annars är BA-avios suveräna om man vill hoppa runt lite i Sydostasien, typ området mellan Japan och Indonesien.

Lifemiles hade jag använt upp. På mitt lifemiles konto jag har drygt 360.000 poäng på, det blev spärrat för inloggning sedan mitten av september månad och jag har försökt flertal gånger med deras support avdelning att få detta öppnat igen utan resultat. Jag har fått tillbaka från Amex dom mesta pengar som jag köpte mina poäng för under året.

Toppen