Senator och Sembl: äntligen ut på tur igen..

senator

New member
Vänner..

Idag händer det äntligen: vapendragarna skall ut på tur igen, och hoppas vi som vanligt det är utan att vara sura.

Bakgrund: antalet reserapporter har gått ner. @sembl och jag känner ett ohört ansvar då vi inte alls har samma möjlighet längre att skoja till det. @sembl har flyttat permanent till USA och gift sig, undertecknade jobbar som en tok samt har blivit sambo.

Denna helg hoppas vi blir episk. Det startar dock med en lite tråkig bakgrund: min bror har gått genom en tuff period, och fyller år på lördag. Så jag har bokat en 2-for-1 med SAS, han behöver luftats lite. Han vet att han skall vara på Arlanda kl. 11 i morgon fredag, ingenting mer. Så vi skall fira min bror i USA i helgen.

6am EST idag kommer den eminenta @sembl börja en episk resa för att möta upp oss. Jag tror han har en del spännande på gång, t.ex. hur man kan åka lite längre från Charleston till New York.

To be continued.....

Sådär då var man i luften. Hann aldrig att börja äta min chobani så jag tänkte toppa den med något gott från snackbasket @Agö de har uppdaterat den dessutom och det fanns massa smarrigt att välja om man vill bli tjock! Torkade cranberries och en cliffbar fick det bli.

En sak som är bra är om man har tmobile så får man 1h gratis wifi och free texts i luften om man är lite teknisk och hittar wifi calling knappen på telefonen. Gäller på AA och deras gogo. Funkar riktigt bra och då alla sover förutom jag så stjäl jag all bandbredd. Bilder får vänta tills jag landat... Måste dricka kaffe

Något jag funderat över är om jag bara har tur med kabinpersonal eller om det är mest filuriga jag jag som ber om kaffe extra starkt och pursern går fram, häller ut vad han har och brygger en ny kanna åt mig. Kommer tillbaka med ny kopp och säger...You must be European. Och bara jag som dricker kaffe i F.

Och en klassisk soluppgång här i södern. Touch down Miami om ca 30 min på denna fina E175. Om nu bilden behagar ladda upp.

Delayed skrev:Rätt prioriterat! "Kattmatsskålen" på bilden, är det någon form av automatisk kattmatare? Fungerar den i så fall bra?Klicka för att utvidga...

Japp, Newman will äta mitt i natten eller tidigt på morgonen så vi har satt 0430 på timer varje dag. Finns 5 skålar så i vårat fall han klarar sig upp till 5 dagar om man kör 3 skopor

Nu mot centurion loungen fort som attan i andra ändan av terminalen då jag vill få i mig lite ägg . man bygger om de berömda Admiralen vid D30 och D15. Boarding nästa flight on 20 min så det blir mycket airtran och stress

Och nu installerad på en B767-300 mot äpplet med riktig lie flat på 2A. Grymt bra med utrymme för lilla mig. Missade departure drinken då alla i First bordade bra mycket tidigare än mig. Flygtid gissar jag blir 2h20 min. Fullt flyg verkar det som. Har serveras det riktigt frukost. Jag vet att det finns cerial och frukt men vad varmrätten är får vi se.

Där kom mitt vatten... Och varför ska flygplatser vara så varma... Maskopi med kiosken som säljer vatten tro för $3.

Kollar runt i kabinen och säger att det är ca 50 procent damer/tjejer/kvinnor i F bland 28 säten. Händer aldrig hemma i Sverige där det max är en kvinna.
img_20170119_090916-jpg.60631

Ingen wifi på detta plan har jag för mig så nästa rapport kommer från JFK. 1836km som skall avverkas enligt IFEn som har samma upplösning som en tjock tv

Back