Brandten
Medlem
Ojdå.... spännande att se vad det blir för ombokning. Skulle ju nästan kunna tro att jag var ombord.Och där ställdes SK909 in för idag. "Ombokning sker" enligt SMSet.
Synd för frågeställaren dock som inte kommer iväg på en stund.
Ojdå.... spännande att se vad det blir för ombokning. Skulle ju nästan kunna tro att jag var ombord.Och där ställdes SK909 in för idag. "Ombokning sker" enligt SMSet.
Ojdå.... spännande att se vad det blir för ombokning. Skulle ju nästan kunna tro att jag var ombord.
Synd för frågeställaren dock som inte kommer iväg på en stund.
De har Plus, men vilken kategori hade du bokat från början?De vill flyga mig med LH via München.. Har Lufthansa Plus kategori?
OK, då är du inte garanterad Plus på Lufthansa men ska iaf få tillbaka poängen, jag skulle fråga direkt efter poängen tillbaka så fort du är ombokad dvs.Jag bokade Go, uppgraderade till Plus vid check-in.
De har Plus, men vilken kategori hade du bokat från början?
Hur hade du uppgraderat? Från Go -> Plus? Vid gate eller innan via plusgrade?
Poängen kommer du att få tillbaka så de behöver du inte oroa dig för, men det kanske krävs ett ärende på det för de lär inte ske automatiskt skulle jag gissa på.Bokade i Go. Använde EB till Plus vid checkin på Kastrup.
Antar att de tär följande de vill boka om dig till
Visa bifogad bild 60618
Du kommer definitivt fram tidigare än med SAS alternativet och slipper göra en connection i USA med allt vad det innebär.
Förseningen räknas på när du skulle ha kommit fram med SAS och när du faktiskt kommer fram med Lufthansa. Så i ditt fall känns det rätt självklart att det blir mer än 3h försening och att du då ska ha rätt till 600€ kompensation per person då det ställts in pga tekniska problem.Precis denna de bokade in mig på. Boarding nu. Räknas detta som en försening eller börjar allt om nu?
Förseningen räknas på när du skulle ha kommit fram med SAS och när du faktiskt kommer fram med Lufthansa. Så i ditt fall känns det rätt självklart att det blir mer än 3h försening och att du då ska ha rätt till 600€ kompensation per person då det ställts in pga tekniska problem.
Hoppas din flight går bra och att Lufthansa levererar på vägen över.