Senaste nytt

Finns fortfarande plan med gamla inredning på longhaul på SAS?

Det är nya stolar alltså? SAS Plus är dock bara 4 rader, det va så jag överhuvudtaget upptäckte det när jag skulle byta säte..

Sorgebarn på vilket sätt? Strul?
Är du säker på att det är en 340 med gammal inredning? Om du upptäckte det hela på grund av att det bara finns 4 rader i Plus, så gäller det samtliga 340 - alltså även dem med ny inredning.
Vilken dag ska du åka?

Är du säker på att det är en 340 med gammal inredning? Om du upptäckte det hela på grund av att det bara finns 4 rader i Plus, så gäller det samtliga 340 - alltså även dem med ny inredning.
Vilken dag ska du åka?

Jaha, så kan det ju va! Har aldrig sett 340 på HKG linjen, så det finns ny inredning med 4 raders plus på andra long haul alltså?

Flyger Arn-hkg den 16e mars.

Jaha, så kan det ju va! Har aldrig sett 340 på HKG linjen, så det finns ny inredning med 4 raders plus på andra long haul alltså?

Hoppas du har bokat den 17:e mars (om vi talar om 2017) eftersom SAS inte har någon avgång från Hongkong till Stockholm den 16:e mars. Den 17:e är dock en 340 insatt på SK964, och det är en med ny inredning.
Antagligen är en av SAS ordinarie 330 på linjen, inne på någon form av check.
All long-haul som flygs med Airbus 340 har 4 raders plus. (San Francisco, Chicago från Köpenhamn, Washington, Tokyo, Peking, Shanghai - och under säsong sena turen från Köpenhamn till New York)

Edit: läste lite bakvänt. 16:e mars går alltså ARN-HKG med 340, förlåt om jag rörde till det... Förvirrades nog av att du i ditt inledningsinlägg skrev HKG-ARN...

Last edited:

Det är en standard A340 som är planerad på den avgången, dvs uppgraderad kabin (1-2-1 i Business).

Kommer LN-RKP finnas kvar som reserv tills första A350 levereras? Känns lite olustigt att man således inte kan räkna med nya kabinen när man bokar en longhaul rutt. Har kollat lite historik på flightradar och planet används ju "all over the place"..

Kommer LN-RKP finnas kvar som reserv tills första A350 levereras? Känns lite olustigt att man således inte kan räkna med nya kabinen när man bokar en longhaul rutt. Har kollat lite historik på flightradar och planet används ju "all over the place"..
Nja, de gånger LN-RKP har flugit till Asien är ganska lätt räknade.
USA-linjerna, huvudsakligen från Köpenhamn, är förstås i riskzonen.

Men jag kan nog tycka att det är lite märkligt att SAS inte kostar på en upprustning. Maskinen förväntas flyga i 2-3 år till och att döma av publika reaktioner så bidrar den här maskinen knappast till att höja bolagets status.

Nja, de gånger LN-RKP har flugit till Asien är ganska lätt räknade.
USA-linjerna, huvudsakligen från Köpenhamn, är förstås i riskzonen.

Men jag kan nog tycka att det är lite märkligt att SAS inte kostar på en upprustning. Maskinen förväntas flyga i 2-3 år till och att döma av publika reaktioner så bidrar den här maskinen knappast till att höja bolagets status.
Ok, jag flyger nästan uteslutande på USA så jag tänkte mig inte riktigt för när jag skrev "all over the place", för mig kändes det så :)

Håller med dig, jag tror de tappar försäljning på att inte alla plan är likadana. Känns aldrig bra med oväntade överraskningar.

Edit: Referens på "all over the place" Track Flight Airbus A340-313X (LN-RKP) | Flight Track Data :)

Om de inte har detta plan så kommer du istället åka på inställda avgångar, och bli ombokad till något annat. Jag åker hellre med LN-RKP än att bli ombokad på ett sätt jag inte önskar för att komma fram.

Toppen