mha321 skrev:Jag tror du ordentligt överskattar att många som bokar C samtidigt väljer säte. Och palmen kanske lite.. Jag tror det är en rätt stor del i C som bokar via kanaler där man inte kan/gör det, tex mailar kontakten på resebyrån eller reseavdelningen och säger "boka in mig på sk xyz det här datumet", eller helt enkelt "boka mig till new York den 5e".Men kanske framförallt så hamnar säkerligen ett oproportionerligt antal grupp bokningar med flera personer i denna kategori. Eftersom det helt enkelt är krångligare med sätesval när resebyrån ska boka för 6-7 pers samtidigt så görs det säkert i ännu mindre utsträckning. Och en eller två sådan bokningar vänder ju snabbt uppochner på hela resonemanget om antal lediga säten.Det du nog däremot kan lita på är samma siffra åt andra hållet. Om det bara är 2 platser lediga enligt seatmap så lär det inte finnas mer än 2 platser kvar. Däremot betyder det inte att det inte finns 3-4 biljetter kvar att sälja, men chansen för en uppgradering är nog mindre.Du kan lita på att de bokade platserna är bokade, men inte på att de lediga platserna är lediga, helt enkelt. Varken de individuella platserna, eller antalet.Klicka för att utvidga...