Senaste nytt

Avis happy new year promotion (EuroBonus)

Hmm - det virker heller ikke her med linket. Ellers OK priser - jeg skal bruge en bil til sommerferien fra Los Angeles - 18 days i Juli og starten af August / 11.700 sek for en Chevrolet Tahoe eller lignende. Ingen prepaid - jeg er så træt af de sider hvor man skal betale hele beløbet up front. Så jeg har booket bilen. Så håber jeg upgrade voucher kommer til at fungere inden vi skal afsted :)

Har två bokningar gjorda inom tiden, som skall göras i sommar, får se hur det går med detta. Förhoppningsvis börjar vouchern fungera innan dess ;)

Vouchern fungerar fortfarande inte, Avis har pekat "edwarren01.avis-mail.com" subdomänen till ett internt IP som man inte kommer åt från internet :\

Vouchern fungerar fortfarande inte, Avis har pekat "edwarren01.avis-mail.com" subdomänen till ett internt IP som man inte kommer åt från internet :\

haha - det er ellers flot. Gad vide om der findes nogen fornuftig måde at få fat i deres support på så det kan blive rettet. Der er ingen telefon numre eller mail på websiden :-/

Frågan är vem som är ansvarig för att uppdatera sidan

Avis Car Rental - Hire a car worldwide is a site operated by Avis Budget EMEA Limited ("We"). We are registered in England and Wales under company number 03311438 and have our registered office at Avis Budget House, Park Road, Bracknell, Berkshire, RG12 2EW.
To contact us, please email customer.service@avis.co.uk.

Man kan ju även dra iväg mail till kundtjänst i Sverige och hoppas att de lyckas med att vidarebefordra det till rätt ställe

Kundtjänst i Sverige
customerservice.scandinavia@bsc.avis-europe.com

Kundtjänst i Sverige om man t.ex vill ha något ändrat i Prefered profilen
database.no@bsc.avis-europe.com

Bästa är att vi alla mailar till alla addresserna

Yes - jeg har sendt nu. Mail herunder hvis andre har lyst :)

Dear Sirs,

This URL pointing to the free upgrade woucher

http://edewarren01.avis-mail.com/av...A/$FILE/2017_SAS_EuroBonus_Upgrade_Coupon.pdf

From here

Benefits for EuroBonus Customers

(To download your worldwide upgrade voucher please click here)

Does not work. The URL refers to an internal IP address

C:\Windows\system32>ping edewarren01.avis-mail.com

Pinging edewarren01.avis-mail.com [10.120.17.37] with 32 bytes of data:
Reply from 10.11.2.3: TTL expired in transit.

Which will never work externally. I know that a lot of people have problems downloading the voucher.

Please can you look into this?

Regards,

En fråga, jag har gjort en bokning för sommarens bilhyra i USA.

Denna gången har jag fått min bekräftelse och priset står först i SEK och sedan i Euro.

Gången innan dess (också hyra i USA) så stod priset i US $ och sedan i SEK och då debiterade de mig i US $ vilket blev mer än mitt pris i SEK enligt min bekräftelse då dollarkursen hade gått upp.

Gången innan dess så stod priset endast i SEK och EUR var blank. Jag blev debiterade exakt det svenska priset.

Har bokat via avisworld.com/eurobonus alla tre gångerna.

Vill undvika att bli debiterad mer än vad min offert ligger på. Tips på om jag kan göra något för att säkerställa att det faktiskt blir det pris det står?

Och vad jag har för chans att bråka om de debiterar mig i EURO och det blir mer än SEK-priset pga höjd valutakurs i jmf med idag när bokningen gjordes?

Toppen