Brandten
Medlem
Nej. För kort och okomplicerad flygning dit.Har du varit på mässan i Düsseldorf?

Har du info/länk? Går väl att flyga till DUS på något ologiskt sätt också så why not.
Nej. För kort och okomplicerad flygning dit.Har du varit på mässan i Düsseldorf?
Nä mena mer att mässan är sjuuukt stor, typ 18 hallar.Nej. För kort och okomplicerad flygning dit.![]()
Har du info/länk? Går väl att flyga till DUS på något ologiskt sätt också så why not.
Valde plats 6A på YUL-YYZ flighten. Hon sa att det inte fanns någon "liten kabin" på den här kärran och att business slutade på rad 9. Konstigt. Hon kanske inte förstod vad jag menade. Hur som helst så fanns det bara 3 platser kvar så knep denna. Behöll 1K på YYZ-MUC flighten då det bara fanns 2 platser kvar (4G och 6G vilket jag inte ville ha).OK, då hade jag valt bort den raden, fönster är viktigt för mig
Din inkommande kärra från Geneve (C-GFAJ) är försenad 30-50 minuter beroende på källa. AC835 är schemalagd GVA-YUL-YYZ med samma fysiska flygplan. Antar att alla passagerare som skall vidare till Toronto skall ut ur planet, passera passkontroll och sedan gå ombord igen. Under tiden skall planet städas. Tittar man på flightradar brukar de behöva cirka 2 timmar för processen så med lite otur är du inte iväg förrän 17:00. Å andra sidan borde just det inte vara något hinder för att du skall hinna din nästa flight till Munchen.
AC846 skall enligt uppgift beflygas av C-FIVM som just nu utför AC32 från Beijing. Det planet skall landa 21:18 snarare än 18:35. Så att det skall gå i tid som AC846 (20:20) är väl högst tveksamt. Dock är ju Toronto deras hemmabas så ett flygplansbyte borde inte vara omöjligt att få till. Trackrecord för de senaste fem dagarnas AC846 är dock 61min, 127min, 56min, 35min och 24min så statistiken kanske inte ser helt lysande ut...
Ska titta mer på den. Googlade men hittade bara massa skumma tyska sidor. Är det en stor mässa i klass med CES så får de väl banne mig styra upp lite hemsidor på Engelska?!Nä mena mer att mässan är sjuuukt stor, typ 18 hallar.
Tack för feedback (och till er alla andra också)! Såklart jätteskoj när så många är med på resan. Nästa år får ni vara med mer fysiskt.Tack för ett grymt intressant reportage. Uppskattas verkligen!
Ja jag har sedan länge fått gate change meddelande via någon TripCase, CheckMyTrip eller vart det var, men ingen i personalen eller kundtjänst här ser någon delay eller gate change ännu.Om mina spekulationer/antaganden stämmer och uppgifterna på Flightradar avseende flygplan stämmer kan man inte annat än att konstatera att Air Canada är MYCKET dåliga på att uppge realistiska avgångstider![]()
Ok tack för info. Blir helt klart spännande det här (igen).Jag brukar alltid ta första möjliga flight med Air Canada inrikes eftersom de vintertid ofta är sena eller ställer in flighter mellan YUL-YYZ. På YYZ finns dock ett väldigt snabbt rullband man kan knalla på så det går att göra ett byte som ditt på under 15 minuter.
Om mina spekulationer/antaganden stämmer och uppgifterna på Flightradar avseende flygplan stämmer kan man inte annat än att konstatera att Air Canada är MYCKET dåliga på att uppge realistiska avgångstider![]()