Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

KappAhl tar inte Amex. Lite förvånad över att en så pass stor kedja inte gör det. Det är inte ofta jag handlar där, men ibland lite kläder till dottern. Irriterande!
Ett tips, skicka in ett önskemål till deras kundsupport. Om tillräckligt många efterfrågar det finns det nog en lite större chans att de kanske börjar med Amex. Man kan även ta det med Amex support att man önskar att de ska fixa avtal med KappAhl.

Ett tips, skicka in ett önskemål till deras kundsupport. Om tillräckligt många efterfrågar det finns det nog en lite större chans att de kanske börjar med Amex. Man kan även ta det med Amex support att man önskar att de ska fixa avtal med KappAhl.
Tack för tipset! Mailade faktiskt KappAhl tidigare idag! :)

Ett litet tips, som jag nyss lyckats med.

Ifall en webbutik inte tar Amex, kan det vara lönt att undersöka om de tar Paypal istället. Om de tar Paypal, kan man koppla Amex-kortet till Paypal-kontot, och sedan slutföra betalningen med det.

Känner mig lite "lurad", nåväl, så hemskt är det inte ;)
Men blivit nekad typ hälften av gångerna när jag försökt handla med mitt nya American Express, idag slog jag väl något slags rekord, tre nekade köp på samma dag..

Hemköp Huvudsta, Sushin där intill Hemköp och Cykloteket i Västberga.
Känns lite trist när man inser att man absolut inte klarar sig enbart med ett kort och att det inte kommer gå att shoppa allt på samma kort för att samla poäng.

Ingen nyhet för er som läser här så klart.. men för mig som ny Amex kund känns det ändå lite snopet.

Känner mig lite "lurad", nåväl, så hemskt är det inte ;)
Men blivit nekad typ hälften av gångerna när jag försökt handla med mitt nya American Express, idag slog jag väl något slags rekord, tre nekade köp på samma dag..

Hemköp Huvudsta, Sushin där intill Hemköp och Cykloteket i Västberga.
Känns lite trist när man inser att man absolut inte klarar sig enbart med ett kort och att det inte kommer gå att shoppa allt på samma kort för att samla poäng.

Ingen nyhet för er som läser här så klart.. men för mig som ny Amex kund känns det ändå lite snopet.

Förvånande att inte Hemköp i Huvudsta tog Amex. Jag brukar betala med Amex på två Hemköp, dock har jag aldrig besökt Hemköp i Huvudsta. Att mindre restauranger inte tar Amex, är tyvärr inte förvånande. Dock finns det såklart undantag.

Du kommer garanterat att hitta ställen, som du ofta besöker och som du frekvent kan betala med Amex.

Jag har i princip slutat fråga på såna där små ställen (förutom Hemköp där det faktiskt funkar på de flesta). Kanske blir bättre när Amex sänker avgifterna, en liten handlare jag pratade med sade att det var på G.

Hemköp kanske har presentkort till salu i en annan butik som tar Amex? ;) för mig är det undantag att jag inte kan använda Amex faktiskt.

Skistar tar inte emot AMEX. Har ett svagt minne av att jag tidigare betalat med mitt AMEX men i förra veckan när jag skulle ladda på 5 skipass till familjen gick det iaf inte.

Toppen