Senaste nytt

Ändrat plan

Så då blev det (i teorin) mitt tips då. Ena leg'et med Neo och andra med något annat. Snyggt!

Om första inlägget hade inkluderat till/från så hade du själv sett att det bara var ena flygningen och då hade det ju aldrig blivit någon tråd om detta. :)
Nja. Första resan är från ARN-CPH, det är med NEO sen andra är från CPH-NRT med 340. Hem var det först NRT-CPH med 340 och sen CPH-ARN med NEO men när jag gick in igår så var plats reservationerna borta och planet stod som 737 CPH-ARN.
Täkten fel på upplägget i hur resorna visas, för första reaktionen var att dom har bytt 340 till något gammalt skrot. Men det vara bara den lilla resan till CPH:)

Det är en väldig speciell resa och total överraskning till sambon så allt är på helspänn inför och ev ändringar blir en liten inre panik för mig :confused:.
Då hela upplägget och allt är planerat ganska detaljerat, på gott och ont.
Väl framme är inget planerat men innan är det "Tajmat och klart, in i minsta detalj"
 
Last edited:
För att svara på ursprungsfrågan, även om det kanske inte spelar någon större roll, men i en 737 oavsett modell, undviker jag platserna 1A och 1F (om de finns) samt 2A och 2F, eftersom dessa stolar är aningen smalare. Främsta raden har ju dessutom bordet monterat i armstödet, vilket ger sämre komfort även på övriga platser på dessa rader.
Det är inga jätteskillnader, men har man en kropp "på marginalen" så har det betydelse.
 
För att svara på ursprungsfrågan, även om det kanske inte spelar någon större roll, men i en 737 oavsett modell, undviker jag platserna 1A och 1F (om de finns) samt 2A och 2F, eftersom dessa stolar är aningen smalare. Främsta raden har ju dessutom bordet monterat i armstödet, vilket ger sämre komfort även på övriga platser på dessa rader.
Det är inga jätteskillnader, men har man en kropp "på marginalen" så har det betydelse.
Lägg därmed till raderna över vingen (bort pga dålig sikt), nödutgång (bort pga inget handbagage), @Aurora fina sammanställning av platser utan fönster pga air condition (bort pga dålig sikt), platser längst bak (bort pga dålig recline), mitten och gångplatser (pga inget fönster/dålig sikt) så är det inte många kvar sedan.
 
Lägg därmed till raderna över vingen (bort pga dålig sikt), nödutgång (bort pga inget handbagage), @Aurora fina sammanställning av platser utan fönster pga air condition (bort pga dålig sikt), platser längst bak (bort pga dålig recline), mitten och gångplatser (pga inget fönster/dålig sikt) så är det inte många kvar sedan.
Med andra ord så ser vi alla fram emot fler 320NEO!

Apropå fönsterlösa platser:
Jag har vid ett par tillfällen drabbats av sent maskintypsbyte, från 737-600 till 737-800. Det borde vara en ganska harmlös händelse, om det inte beror på att jag har en viss förkärlek för plats 10A i den lilla grisen (ingen plats framför = oceaner av benutrymme). När denna maskin har ersatts av en 737-800 drabbas man obönhörligen av en fönsterlös plats! Från bästa till sämsta plats i Go.
Numer har jag lärt mig att, om möjligt, välja plats 10F i stället, eftersom den fönsterlösa platsen i 737-800 bara finns på vänster sida. Eller boka SAS Plus från rad 3......
 
Är det en 737-700 eller 737-800? 800-serien brukar inte ha rad 1 på vänster sida, därav min fråga. Men räkna med att rad 1 innebär bordet i armstödet oavsett version, och att fönsterplatsen kan vara lite smalare. Är ni inte extremt stora, är det kanske inte något problem, det kan ju t.o.m. innebära något bättre benutrymme framåt.
Men är sidbredden viktigare, skulle jag rekommendera rad 3.
 
Det är en 737-700 dom har ändrat till.
Nu är ju inte resan så lång men jag är 193 smal/normal så jag tar gärna benutrymme.
Just nu har jag satt oss på rad 3A+B efter rekommendation här.

Men tar gärna fler inputs.

Några förslag på PLUS plats i nya 320NEO? Längst fram om det går?
 
Toppen