Ludvig Skalme
Medlem
Ursäkta min okunskap vad står DIBS för?
Ta betalt på nätet med VISA, MasterCard, faktura och direktbetalning - DIBS
Det verkar vara någon betaltjänst av något slag.
Ursäkta min okunskap vad står DIBS för?
bra att de betalas men som amex junkie vill man ju att de dras för spenden annars så triggas inte vouchernTack.
Jag gjorde en betalning innan jul som idag kom fram till mottagaren. Betalningen låg som väntande på Amex-kortet i ett par dagar, sen försvann det.
Kontaktade Betalo igår och dom bekräftade att räkningarna betalas som vanligt, men inget om problemet med DIBS.
Ta betalt på nätet med VISA, MasterCard, faktura och direktbetalning - DIBS namn på korthanteringsföretagUrsäkta min okunskap vad står DIBS för?
Det är ju tråkigt, samtidigt är det ju bra att se att det inte är ett isolerat fall utan att det gäller flera kunder.Om man använt betalo och amex senaste veckorna så finns det en stor risk att spend inte registreras under 2016 då Betalo verkar ha problem med deras leverantör av betalväxel. Dubbelkolla din historik om du räknat med betalo.
Det är ju tråkigt, samtidigt är det ju bra att se att det inte är ett isolerat fall utan att det gäller flera kunder.
Är det någon som kan se om Betalo har betalt/överfört pengar till mottagarna, t.ex. om hyran har betalats eller liknande?
Känns ju som cashflow skulle tryta här snabbt om de ej får in kulor från korten
Jag skulle absolut tagit diskussionen om avgiften eller iaf del där av om de ej levereratJa mottagaren har i mitt fall fått pengarna. Frågan är om man få tillbaka avgiften i detta fall då det finns en anledning till varför man valt betalo...
Det är alltid värt att fråga. Men för de allra flesta är det ju en bra sak att betalningen inte dragitsOch man får ju poängen "så småningom" (om de inte missar att dra betalningen helt).
Det är nog ett ganska smalt segment som behövde den just för att nå spend före årsskiftet. Det borde både göra det enklare att få kompensation (för att det inte är så många, och alltså inte så dyrt), och svårare (för att det är svårare att få igenom argumentet att det var en försämring, och att de knappast har en standardhantering av det när det är så få).
Med andra ord, man får försöka och se... Jag är tveksam till att du får tillbaka avgiften, men du kanske kan få lite rabatt på den. (Som då säkert landar på nästa års faktura så du startar det året på minus)
Jag har ca 1100kr kvar till min voucher. Jag har räkningar betalade med Betalo och fick svar via mail:
Vår betalväxel, Dibs, har för närvarande lite tekniska problem, och det är därför du inte kan se din transaktion hos Amex.
Enligt Dibs så är detta enbart visuellt och du ska inom kort kunna se din korttransaktion.
Jag har dubbelkollat med mina mottagare att betalningen har kommit fram, vilket den har.
Jag åker nog ändå och köper en flaska champange nu för att vara på den säkra sidan...
Låter smart på flera sätt. Dels säkrar du att du får vouchern. Dels får du champagne...Jag åker nog ändå och köper en flaska champange nu för att vara på den säkra sidan...