Som jag har sagt tidigare, om man har någon som helst inflytande över hur man reser i tjänsten, orkar engagera sig lite och eventuellt skaffar ett Amex Elite eller tar sig råd att göra en Plusgrade eller liknade så är det ju jätte enkelt att nå status.
Men om man jobbar på ett företag med strikt policy, inte orkar göra research hur man ska "tweeka" resan för att få den som man vill och har lite oflyt så är det tufft. (Samt inte känner för att lägga 4000 på ett kreditkort som man inte kan använda i tjänsten)
Fixar lätt EBD med mitt nuvarande resmönster, kollegan som har betydligt fler resor än mig missade EBG med 2000p, och hade inte nog koll för att hinna fixa ett Milage run innan det var för sent.
Detta orsakades av för låga bokningsklasser på LH gruppen vid sina långresor istället för någon SAS plus då och då, en massa påtvingat LCC resande hit och dit i EU som gjorde att inte heller segmenten räckte ända fram.
han har tidigare under minst 12 av de senaste 15 åren klarat EBG av rena farten men nu märks lägre intjäning och striktare policy av i slutresultatet så jag gav han ett EBG. Han har lovat att försöka optimera lite mer i år för att få behålla det... vi får se hur det går. Ska följa upp hans progress i halvtid.