Senaste nytt

Kan man göra extrainbetalningar (utöver månadens skuldbelopp) till Amexet?

rausing

Medlem
Hej!
Jag har använt upp en stor del av kreditutrymmet på Amexet, men eftersom allt släpar efter var denna månads räkning bara en liten del av detta.
Jag ska göra inköp som jag av ganska uppenbara skäl vill göra på Amexet, varpå jag vill minska delen upp-använt kreditutrymme.
Dunkade precis in en extra betalning på 15 000 nu (med samma OCR) som den vanliga betalningen (som redan var gjord). Har jag gjort bort mig eller funkar det? Skulle gärna vilja dunka in ca 45k till.

För att?
Knappast så att det tickar in intäktsränta på ens vanliga konto så ser inget problem i att betala in så man ligger på plus om man vet att man ska handla mycket
Jag har hamnat på plus vid flera tillfällen av olika skäl, t ex en avbokad dyr biljett, har aldrig varit ett problem för mig i alla fall. Plus saldot ligger helt enkelt kvar till dess att det är förbrukat. Extra inbetalningar eller återbetalda köp verkar hanteras på exakt samma sätt av Amex. Jag har aldrig varit med om att dom försökt betala tillbaka pengar med utbetalningskort i alla fall.

Nu gäller inte detta amex utan SAS MC.

Jag hade en kredit på 40k en gång där. Fick skatteåterbäringen plus semesterpengar. Gjorde en insättning på 60k och betalade en resa. Det gick kanon.

6,000 poäng.

Brukar sällan vara ett problem om det är en sällanföreteelse men sätter man det i system så tror jag inte de gillar det (varför man nu skulle vilja göra det).

Toppen