Senaste nytt

Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

palmen

Moderator
De tre översta inläggen från en annan tråd. Jag tolkade det som att du menar att SAS har en tariff för vad de kompenserar för problem som drabbar många, likt dåligt wifi. Senare inlägg att det rapporterats vara 3000 per väg. Jag kan ju ha misstolkat att du menade att du trodde SAS hade en fastslagen ersättning på 3000 poäng per väg. Det är dock inte helt konstigt att man drar den slutsatsen...
Kul att du inte tar med hela citat från den tråden, utan enbart det som passar dig. Du kan ju läsa det senaste som jag även kopierade in ovanför i mitt förra inlägg där jag skriver att tariffen kanske är 0-10000 poäng.
Ingen stans i det du citerar ser jag att jag skrivit att tariffen är 3000 poäng, det närmaste är att jag skriver att det på senare tid rapporterats om 3000 poäng i GO. Vi tar detta vidare i PM istället
 
Fick 5000 för wifi-outage mellan MIA-OSL (är EBD). Någon dag senare mejlade min bättre halva (EBS) om samma problem och hon fick 3000. Av någon anledning tyckte kundtjänst att jag skulle ha ytterligare 3000 eftersom hon och jag reste tillsammans. Go figure. So totalt 11000 till familjen.
 

crown

Medlem
Jag åkte till Hong Kong och wifit var nere första timmarna från Stockholm. Därefter kom det upp och fungerade extremt långsamt sisådär i 1-2 minuter var 10 minut resten av resan. Dvs obrukbart, så var bara att lägga ner att försöka använda det.

Mejlade SAS och fick svar att de skulle svara inom 4 veckor. 1 timme senare fick jag mejl att jag får 2000 poäng i kompensation som EBS i SAS Plus.
 

Kimmen00

Medlem
På sk945 i tisdags ropade kaptenen ut att wifi var trasigt på planet o nere hela resan. Mailade in klagomål och idag fick jag och frugan 3000 p per person. Vi satt i C-klass. Lite snålt kan jag tycka men oas är väl vi här ganska bortskämda med poäng upp till 10000.. Verkar vara helt beroende på vem som sköter ärendet..
 

MWi

Medlem
På sk945 i tisdags ropade kaptenen ut att wifi var trasigt på planet o nere hela resan. Mailade in klagomål och idag fick jag och frugan 3000 p per person. Vi satt i C-klass. Lite snålt kan jag tycka men oas är väl vi här ganska bortskämda med poäng upp till 10000.. Verkar vara helt beroende på vem som sköter ärendet..
Nu kanske jag är van att armbåga mig men jag sa helt enkelt att jag fått 10000p och så fick jag det även gång nummer två.
 
Toppen