Senaste nytt

Immigrations, mellanlandning i USA vidare mot Kanada.

En person med svenskt pass, som ser hyfsat ut som en svensk, seglar genom immigration till/från Kanada. Jag har aldrig någonsin varit med om att de frågar efter hur mycket cash man har, returbiljett, hotellbokning, etc. Om så är fallet är det ju lätt att visa. Tullen och immigration i Kanada är rätt petiga, lite som Australien. Jag tycker det är en bra egenskap och ösnkar det var på liknande sätt här i Sverige. De älskar svenskar eftersom vi har rent mjöl i påsen. Och så förstås pga Börje Salming:)

En person med svenskt pass, som ser hyfsat ut som en svensk, seglar genom immigration till/från Kanada. Jag har aldrig någonsin varit med om att de frågar efter hur mycket cash man har, returbiljett, hotellbokning, etc. Om så är fallet är det ju lätt att visa. Tullen och immigration i Kanada är rätt petiga, lite som Australien. Jag tycker det är en bra egenskap och ösnkar det var på liknande sätt här i Sverige. De älskar svenskar eftersom vi har rent mjöl i påsen. Och så förstås pga Börje Salming:)
Mig frågade de hur mycket snus jag hade med när jag flög till Victoria i somras. Var den tuffaste frågan jag fick.

Personligen skulle jag inte "ljuga" om något vid immigration, bättre att vara ärlig och kan man backa upp det har man troligtvis inga problem så länge man inte håller på med något fuffens.

Om så är fallet är det ju lätt att visa.

Det är just det som är min point, Så länge man håller sig till sanningen så är det inget problem. Dock så har jag hört idiotiska råd resenärer emellan, att t ex alltid säga att man besöker landet för "pleasure" , även om det är "business" för att det ska vara smidigare...

Efter 50+ resor till USA kan jag faktiskt säga att jag har fått dom flesta möjliga och omöjliga frågor, även om det nog var vanliga förr i tiden. (är och ser väldigt svensk ut) Beroende på det så har jag nu för tiden alltid med mig utskrivna biljetter, ESTA osv... Det kostar inget att vara förbered :)

alltid säga att man besöker landet för "pleasure" , även om det är "business" för att det ska vara smidigare...
Det där är ju inte helt ovanligt att folk rekommenderar. Det är ju fullkomligt idiotiskt tycker jag - finns inga som helst bevis för att det det skulle vara smidigare. Snarare är risken stor att man råkar ut för problem och kan bli avvisad.

Enda gången jag fått några mer ingående frågor var när jag skulle in i Kanada för 5:e gången på två månader. Då undrade de massa om varför jag var så viktig att få in i Kanada och om ingen Kanadensare kunde utföra det arbetet istället o s v... Men det är ju bara att vara ärlig så kommer man in.

Enda gången jag fått några mer ingående frågor var när jag skulle in i Kanada för 5:e gången på två månader. Då undrade de massa om varför jag var så viktig att få in i Kanada och om ingen Kanadensare kunde utföra det arbetet istället o s v... Men det är ju bara att vara ärlig så kommer man in.

..och svaret på den frågan blev ??? :)

Toppen