david-ericsson
New member
David Ericsson skrev:Jag skulle igår onsdag (24/8) åkt med LH813, avgång 10.10 från Göteborg till Frankfurt för att sedan fortsätta med LH1012 till Bryssel som skulle anlända 14.20. Under boarding meddelades att vi skulle lyfta lite sent då en av motorerna inte klarade teknikcheck och de var tvungna att provköra den vid gate två gånger. Runt 20 min efter ordinarie avgångstid meddelades att vi inte skulle komma iväg för att reservdel behövde flygas in, och att vi skulle ut till avgångshallen igen för att bli ombokade.Var på väg att bli ombokad till SN2314 som skulle avgå 11.55 och ankomma Bryssel 13.45, men det flyget hade också teknikstrul och skulle troligtvis inte komma in förrän runt 14.00. Således blev jag till slut ombokad till LH2429 till München följt av LH2288 till Bryssel med ankomsttid 16.25. Vi landade 16.23 och därmed mer än 2 timmar senare än jag skulle kommit fram (LH1012 landade 14.15 på BRU).Har jag rätt till ersättning enligt EU 261/2004?Klicka för att utvidga...
Fick äntligen svar på Lufthansa angående detta claim där de påstår följande:
"Please be advised that according to research results, we can exonerate as the flight cancellation was due to unforeseen technical defect. We kindly ask for your understanding that we are unable to honour your request for compensation."
Efter att ha läst tråden tolkar jag detta som att de bara försöker smita undan och att jag borde svara med referens till fallet där det dömdes att teknik ej är extraordinärt?
Nedan är hela svaret.
Spoiler
Thank you for your email correspondence onhttp://airmail.calendar/2016-08-25 12:00:00 GMT+225 August 2016. We appreciate your understanding whilst waiting for our response.
It is our regret that we had to cancel your from Gothenburg to Frankfurt onhttp://airmail.calendar/2016-08-24 12:00:00 GMT+224 August 2016 due to technical defect of the aircraft. We understand how upsetting it is to have both of your journeys disrupted in this way. Please accept our apologies for the inconvenience caused to you.
For Lufthansa, the safety of passengers is our top priority. This is why we service our aircraft, according to the manufacturer's specifications on a regular basis. However, even with the highest maintenance programmed, technical problems cannot be eliminated entirely.
We trust that you will appreciate our ability to resolve these situations is subject to availability of alternative flights and that such bookings were made in good faith and to the best of our ability. On this occasion, we made every effort to get you to Brussels as soon as possible, and succeeded in doing so on the next day.
Please be advised that according to research results, we can exonerate as the flight cancellation was due to unforeseen technical defect. We kindly ask for your understanding that we are unable to honour your request for compensation.
Although we realise that this is not the response that you may have anticipated, we trust that you understand our position. It is our hope that you will regain your positive impressions of our services when you both next fly with us. We will therefore do our utmost to ensure that your future journeys with Lufthansa proceed pleasantly in every regard.
Sincerely,
Ma. Victoria Galora