Exempel:
Om man ankommer till ORD med flyg från Europa och skall vidare med flyg till destination i Kanada, behöver man då gå igenom immigrations i USA? Tänker hur mycket tid man bör har på sig.
När man byter mellan två internationella flygningar i USA, måste alla gå genom immigration, tull sedan säkerhetskontrollen.Exempel:
Om man ankommer till ORD med flyg från Europa och skall vidare med flyg till destination i Kanada, behöver man då gå igenom immigrations i USA? Tänker hur mycket tid man bör har på sig.
Ja, det är korrekt eftersom man kommer ut landside efter immigrationen i US.Om du flyger till Kanada via USA, tror jag att du behöver att ansöka både ESTA (USA) och ETA (Kanada).
Jag hade absolut ändrat till "in transit", det finns ingen anledning att fara med osanning om man inte måsteÅker till Vancouver via Seattle på fredag. Dock sker resan till Vancouver med buss. Blir det några problem i immigration tro, eller är de vana vid folk som reser till Kanada via USA? Har angett Hilton Seattle som min adress i USA då jag kommer spendera mina två sista nätter på resan där. Eller bör man ändra adressen till "IN TRANSIT CANADA"?
Varför skulle det bli ett problem? Det värsta som kan hända är att de frågar vad du ska göra och om du säger att du ska ta bussen till Vancouver så kommer de inte ens att höja på ögonbrynen.Blir det några problem i immigration tro, eller är de vana vid folk som reser till Kanada via USA?
Det beror på var du angett detta. Om det är APIS vi pratar om så bör du ändra. Om det är ditt ESTA du tänker på så ska du ALDRIG ändra det.Har angett Hilton Seattle som min adress i USA då jag kommer spendera mina två sista nätter på resan där. Eller bör man ändra adressen till "IN TRANSIT CANADA"?