Senaste nytt

Immigrations, mellanlandning i USA vidare mot Kanada.

Ano

Medlem
Exempel:

Om man ankommer till ORD med flyg från Europa och skall vidare med flyg till destination i Kanada, behöver man då gå igenom immigrations i USA? Tänker hur mycket tid man bör har på sig.

Exempel:

Om man ankommer till ORD med flyg från Europa och skall vidare med flyg till destination i Kanada, behöver man då gå igenom immigrations i USA? Tänker hur mycket tid man bör har på sig.

Tyvärr måste du genom USAs immigration, hämta ut väskor och genom tullen.

Exempel:

När man byter mellan två internationella flygningar i USA, måste alla gå genom immigration, tull sedan säkerhetskontrollen.
Effektiv bytestid varierar beroende på var, när och dagsformen av tjänstemän.

Om du enbart har handbagage finns det en "fast track" för transferpassagerare på ORD, den är lätt att missa eftersom det bara är en disk på höger sida i en korridor. Där brukar det sällan vara mer än en-två pers före i kön (om den är öppen...)

Sedan måste du igenom immigration i Kanada också, den är numera ofta längre än den i US... Har spenderat >1h i kö på YUL och YYZ de senaste gångerna.

Åker till Vancouver via Seattle på fredag. Dock sker resan till Vancouver med buss. Blir det några problem i immigration tro, eller är de vana vid folk som reser till Kanada via USA? Har angett Hilton Seattle som min adress i USA då jag kommer spendera mina två sista nätter på resan där. Eller bör man ändra adressen till "IN TRANSIT CANADA"?

Åker till Vancouver via Seattle på fredag. Dock sker resan till Vancouver med buss. Blir det några problem i immigration tro, eller är de vana vid folk som reser till Kanada via USA? Har angett Hilton Seattle som min adress i USA då jag kommer spendera mina två sista nätter på resan där. Eller bör man ändra adressen till "IN TRANSIT CANADA"?
Jag hade absolut ändrat till "in transit", det finns ingen anledning att fara med osanning om man inte måste:). Jag har varit med om att få visa hotellbokning, och dom frågar ju efter första natten.
Har för övrigt genom åren fått visa allt ifrån visitkort, och biljetter till vart jag har antecknat mina kundmöten i min kalender...

Blir det några problem i immigration tro, eller är de vana vid folk som reser till Kanada via USA?
Varför skulle det bli ett problem? Det värsta som kan hända är att de frågar vad du ska göra och om du säger att du ska ta bussen till Vancouver så kommer de inte ens att höja på ögonbrynen.

Har angett Hilton Seattle som min adress i USA då jag kommer spendera mina två sista nätter på resan där. Eller bör man ändra adressen till "IN TRANSIT CANADA"?
Det beror på var du angett detta. Om det är APIS vi pratar om så bör du ändra. Om det är ditt ESTA du tänker på så ska du ALDRIG ändra det.

Toppen