Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Jag visste inte riktigt om jag skulle skriva i den här tråden eller i "Plötsligt så händer det...", men det fick bli denna. Idag kl 14:18, nästan 23,5 timme före avgång fick jag bevisat att även personer med specialmat kan få CU. Då fick jag ett mail om att jag uppgraderats från GO till PLUS på morgondagens flygning till Hongkong. Jag blev verkligen överraskad och det första jag gjorde var att kolla så att min specialmat verkligen låg i bokningen, och det gjorde den. :)
Du är enbart diskad för UG med spec.mat om du försöker/hoppas att få UG på flygplatsen (cash/points/op.ug). Din spec.mat påverkar överhuvudtaget inte dina chanser att få en skön CU.

Jo, jag vet att man får mail 24h innan, tycker bara businesskabinen ser väldigt liten ut på den första planbilden :)
Forskade lite mer och det är fel bild på min utresa, bilden visar businesskabinen trots att jag reser i plus.
Denna ska det vara
https://book.flysas.com/pl/SAS/cui-sas_31.1.1.3_091216/skin/skin_sas/img/plane/gen_xtra_out.gif
gen_xtra_out.gif

Men det har blivit denna
https://book.flysas.com/pl/SAS/cui-sas_31.1.1.3_091216/skin/skin_sas/img/plane/gen_busi_out.gif
gen_busi_out.gif

Nu en lite klurig fråga. Jag har just bokat 4 personer (familjen) i Go till NYC via Momondo. Bokningsklass K. EuroBonus-nummer är med i bokningen.

Diskvalificeras man om man bokat via Travellink som jag har gjort? Någon som vet?

Nu en lite klurig fråga. Jag har just bokat 4 personer (familjen) i Go till NYC via Momondo. Bokningsklass K. EuroBonus-nummer är med i bokningen.

Diskvalificeras man om man bokat via Travellink som jag har gjort? Någon som vet?
Jag skulle säga att svaret solklart är Nej, även om jag inte själv fått CU på en sådan bokning. Däremot så vet jag att du får poäng som vanligt och då finns det ingen anledning vad jag kan se att du inte skulle kvala in för en CU.

Tycker också det verkar orimligt. SAS får såklart mest betalt om man bokar direkt på SAS hemsida, skulle tro att de får lika mycket om de säljer via travellink som via resebyrå och det är ju knappast diskvalificerande, jag tror inte ens SAS alltid ser om en resa kanaliserats via ticket.se till konsument eller via fysisk resebyrå till en organisation...

Toppen