Senaste nytt

United Global First?

Historiskt har ju UA418 flugits i princip exklusivt med 757, och någon enstaka Airbus. Men det kan det knappast vara med den seatmapen :) Sedan augusti har den aldrig gått med 747 och bara en gång med 777 (11 nov).

Men det enklaste är väl en fakebokning på united.com. Enligt den är det ju 777-200 som gäller. Och inte exit framför rad 6, utan galley. Däremot är det exit mellan rad 7 och 8. Tror du får tillskriva det till att checkmytrip inte har koll...

s_20161217_214447.png

Kan du inte se seatmap på övre däck på united.com (även om det är fullt) så är det ingen 747 enligt min erfarenhet. 777-200 mest troligt.

Senaste veckan har rutten trafikerats av en B757-200.

Får hoppas min bokning har rätt och att United tänkt göra någon slags equipment change den dagen.

På det datum du nämner flygs UA418 av en B777-200 Version 1 eller 2
Boeing 777-200 (777) | United Airlines

På denna P.S Service säljer INTE United denna som Global First:

United 1.JPG

Jag tror att United 1K och Global Service får möjlighet att boka plats i Global First kabinen. Min gissning är att det är standard P.S. Service ombord:

United 2.JPG

mer om United P.S. finns här:

p.s. Premium Service | United Airlines

Jag flög P.S. nu i november. Somnade tyvärr från matvalet, så fick inget jag ville ha men bra service ombord från en av två som jobbade. Jag gillar B757-200ER, trevlig upplevelse som transcont.

Toppen