Senaste nytt

Rädda mig från 23 timmar i ekonomiklass!

Nya bud, ställde rätt frågor min (Amerikanska) chef, och fick rätt, skriftliga, svar:
"You can use your personal miles however and whenever you want for whatever you want. Feel free to purchase yourself an upgrade if you'd like.", och dessutom specifikt på frågan om cash upgrade var ok: "Certainly. No one is going to care if you spend your own money and/or miles on an upgrade for business trip. That is your decision.".

So, kul att testa PE på Lufthansa, aldrig gjort det förut.

Lite OT, men om det handlar om intern "visibility" för andra på företaget, så lär ju även egen uppgradering med privata pengar/poäng sticka i ögonen? Bra exempel på företags resepolicys? Tanken är god, utförandet leder ofta till rätt märkliga resultat?

Lite OT, men om det handlar om intern "visibility" för andra på företaget, så lär ju även egen uppgradering med privata pengar/poäng sticka i ögonen? Bra exempel på företags resepolicys? Tanken är god, utförandet leder ofta till rätt märkliga resultat?
Inte OT utan det var väl det som var hela grejen med att han (och alla andra) skulle åka ekonomi...
Skulle även kännas märkligt att välja annat plan än resten av gänget hade gjort.

Checka in tidigt och välj första raden i ekonomi precis bakom sista stolsraden i premium economy. Eller betala 70-80 euro för att vara säker på en sådan plats. Skillnaden mot en vanlig plats i ekonomi är enorm tack vare bra med benutrymme och det sticker inte så mycket i ögonen på andra att du har "tur" och får en bra plats.

"Total price: 85,585.00 SEK
incl. taxes, fees & surcharges"

För Y-klass, så nä. :)

..men tack för förslag dock såklart!
Har du kollat vad det kostar att boka om till E-klass för pengar (Premium Eko 150% intjäning till EB). Den går som jag skrivit tigidare utmärkt att uppgradera med EB-poäng till Business för 35k points.

Inte OT utan det var väl det som var hela grejen med att han (och alla andra) skulle åka ekonomi...
Skulle även kännas märkligt att välja annat plan än resten av gänget hade gjort.

Håller delvis med, tror dock att visibility här mer handlade om vad som står på kvittot för den bokade resan. Det är ett globalt säljmöte, så folk kommer flyga in från hela världen, och dessutom viss variation på datumen. Vet också att det finns ett gäng kreativa likasinnade själar anställda, som säkerligen kommer trixa sig framåt i sina respektive plan på ett eller annat sätt. Är man skadad så är man... :)

Om vi hade varit allihopa från Stockholm som åkt samma plan samma dag hade det känns knepigt och nog sett illa ut om jag ensam hade suttit längre fram, nu tror jag det är mer avslappnat (så länge kvittot säger Economy).

Toppen