Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snabbt svar önskas! Precis hittat 2 O class på en flight! Kan man ringa gold hotline o boka dessa nu, för att imorgon ringa tallin och be dom applicera vouchern på den? Vill inte riska att någon annan i världen tar dessa 2 platser :(

Tacksam för svar!

J
Hoppas att de inte är O klass på SAS. Det är för billig Economy class biljett.

Finns det något sätt att se hur många 2-4-1-vouchers man har tillgängliga? Jag fick min första i somras och då fick jag ett brev plus att jag har den tillgänglig när jag söker resor på sas.se. Min 300.000-spend kom jag upp i för 2-3 veckor sedan så jag borde ju ha en till tillgänglig men jag har inte fått något brev ännu. Kan jag på något sätt se hos Amex eller SAS att jag har 2st vouchers tillgängliga?

Jag ringde Tallin idag för att kolla mina vouchers. Det visade sig att jag har två som går ut nu vid årsskiftet, vilket var en överraskning. Jag trodde jag bara hade en. Den voucher jag fick i nu juli gäller hela 2017 och den jag fick nu i november gäller hela 2018. Det börjar bli dags att planera några resor!

Tyvärr blir jag nog tvungen att vaska de två som går ut nu sista december.

Har ca 50000 kvar till voucher nr2 men kommer inte komma upp i summan för jag betalt allt, hur reagerar Amex om jag bokar en F för 50+ och sedan avbokar den nästa månad, drar de tillbaka VOUCHERN? :)

Har ca 50000 kvar till voucher nr2 men kommer inte komma upp i summan för jag betalt allt, hur reagerar Amex om jag bokar en F för 50+ och sedan avbokar den nästa månad, drar de tillbaka VOUCHERN? :)

Osäker på om de gör så, men du hamnar ju rejält på minus nästa år om du gör så. Inget jag skulle rekommendera.

Osäker på om de gör så, men du hamnar ju rejält på minus nästa år om du gör så. Inget jag skulle rekommendera.
Hur menar du minus? Har själv funderat på vad som händer vid avbokning av biljetter (tex via SAS) som köpts med ett Amex Elite/Premium. Dels med spenden, dels med eurobonuspoängen osv?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen