Tillbaka i Haneda, Tokyo efter en ca 6 timmars flygning, 30 timmar i Bangkok och sist 5 timmar tillbaka till Haneda... Inte undra på att vissa tror jag är galen när jag berättar om resan. Här på forumet känner man ju sig som hemma och har inga problem med att dela med sig underbara loungevistelser på 4 timmar osv.
Sist jag postade satt jag i Ana Suite Lounge och det jag gör nu också (i fåtöljerna bredvid förra besöket). Inte så att jag varit utan internet, mest att jag har haft en hel del att göra med att träffa vänner och se mig omkring i Bangkok. Ni får ursäkta men på så kort tid är inte prio 1 att posta bilder här

Flighten från Tokyo till Bangkok var trevlig. Vänligt bemötande, bra (och mycket) mat. Jag är inte helt inne på flygplanstyper osv men kabinen kändes gammal. Sätena var nersuttna och armstöden lite lösa. Skärm fick man genom att trycka upp den på sidan. Måste nog erkänna att jag var lite besviken på denna First Class. När det gäller hårdvara så tar jag Sas Business varje dag i veckan. Men man kan glömma sånt lite snabbt då man får en sjuk service. De har sjuk koll och hälsar med namn så fort de ser var man sitter. Champange får man innan man hinner sätta sig. Jag hade förbeställt hummer på nätet innan (ett av alla tips man fått här), men något hade gått fel och de hade inte fått meddelande om detta. Mycket ursäkter blev det...
Då testar vi nya bilder nedan. Känner mig lite mobbad att vissa inte kan se mina bilder

Testar en lite teori får vi se vad som händer.
TG683, Boeing 747-400.... Mitt hem för de närmsta 7 timmarna (som blev drygt 6 timmar då de körde in mkt).
Lufthansa har sina rosor, Thai kör sina blommor (sorry, vet inte sorten...)
Champagne, hörlurar och amenity kit. Det andra Rimowa kit jag fick (dock inte det sista). Lurarna funkade men inte i närheten av Lufthansas Bose-lurar.
Kabinen. Någon mer insatt kan säkert informera mera. Mitt säte är första till höger.
Intressant uppslag från tidningen. Visste inte att vi hade Tja som officiellt ord för Hello.
Förrätt. Lite tråkiga får jag nog erkänna...
Mellanrätt, funkade bättre.
Två viner att välja mellan, jag körde på den till vänster. Fick naturligtvis två glas att prova ur när jag var lite tveksam.
Mellanrätt 2.
Brödkorgen var välfylld.
Huvudrätten. Räkorna var starka med mycket goda.
Trevlig frukt och osttallrik till efterrätt.
Och en till efterrätt...
Lite glass innan vi landar.
Och när man kommer fram är det golfbil som gäller....