Senaste nytt

Konfunderad/ängslig angående uppgradering Arlanda- Chicago torsdag

Löjromen är nog inte lanserad än tyvärr.

Kika gärna på Plus, har minst 3 st A340 flighter med Sas bokade dom närmaste månaderna.
 
Jodådet var LAN maskinenen. Denna gång dock med superb cabinpersonal. Började med att pursern informerade redan vid gate F66 att pga ordinarie maskin blivit stående i New York (påkörd) så var det tvungna att ta upp denna reserv från Kastrup. Alternativet var att ställa in.
Vidare att Wi-FI finns inte o/B samt att de var ovana med denna maskin men skulle göra sitt bästa. Vilket de verkligen gjorde.
Då Plus endast är fyra rader 2+3+2 konfiguration var vi många som blev uppgraderade. Några lite konfunderade "vad gör jag här"
Businesscabinen var lite 80talskänsla. Klumpiga stolar där läslampor mm inte fungerade och komplicerade stolsinställningar. Underhållssystemet var lindrigt sagt svajigt. Startades om gång på gång. Jag ledsnade efter ett tag. Dock flatbädd och enormt utrymme till sätena framför.Konfiguration 2+2+2, ingen avskärmning mellan sätena innebär dålig integritet för ensamåkande
Kikade in i Plus under natten. Kände inte igen stolarna men de verkade helt OK med bra lutning för att kunna sova/slumra.
Dock endast fyra rader med skynke framför och bak gav lite klaustrofobi känsla. Dessutom finns inga skärmar utan I-pads delades ut.
Slutsatsen blir att denna maskin inte har något större berättigande och bör bytas ut snarast
 
Tack för uppdateringen! Misstänker att detta plan kommer finnas kvar som reservkärra åtminstone tills nästa leverans av nya longhaul-plan är på plats.

På planefinder kan man se att detta plan fortfarande används ganska frekvent:
Track Flight Airbus A340-313X (LN-RKP) | Flight Track Data

Kul iaf att du blev uppgraderad! Har samma erfarenhet med detta plan då vi var ett resesällskap om 6 personer med SAS Plus-biljetter som blev uppgraderade till Business när ordinarie plan blev ersatt.
 
Jodådet var LAN maskinenen. Denna gång dock med superb cabinpersonal. Började med att pursern informerade redan vid gate F66 att pga ordinarie maskin blivit stående i New York (påkörd) så var det tvungna att ta upp denna reserv från Kastrup. Alternativet var att ställa in.
Vidare att Wi-FI finns inte o/B samt att de var ovana med denna maskin men skulle göra sitt bästa. Vilket de verkligen gjorde.
Då Plus endast är fyra rader 2+3+2 konfiguration var vi många som blev uppgraderade. Några lite konfunderade "vad gör jag här"
Businesscabinen var lite 80talskänsla. Klumpiga stolar där läslampor mm inte fungerade och komplicerade stolsinställningar. Underhållssystemet var lindrigt sagt svajigt. Startades om gång på gång. Jag ledsnade efter ett tag. Dock flatbädd och enormt utrymme till sätena framför.Konfiguration 2+2+2, ingen avskärmning mellan sätena innebär dålig integritet för ensamåkande
Kikade in i Plus under natten. Kände inte igen stolarna men de verkade helt OK med bra lutning för att kunna sova/slumra.
Dock endast fyra rader med skynke framför och bak gav lite klaustrofobi känsla. Dessutom finns inga skärmar utan I-pads delades ut.
Slutsatsen blir att denna maskin inte har något större berättigande och bör bytas ut snarast
Detta är enbart ett reservplan som sätts in när de ordinarie planen är ur drift av olika anledningar. Bättre att ha planet än att tvingas ställa in avgångar.
 
Toppen