Senaste nytt

Livetråd: Stockholm-Bangkok i F (ARN-FRA-HND-BKK) med många sköna timmar i FCT

Dagens kontor, sämre kan man ha det

IMG_3726.jpg

Brytande av alkoholpolicy:

Jag erkänner, jag är kär i FCT:) Det är tysk, simplistisk lyx. Det är lugnt, tyst och effektivt. Inga krusiduller utan bara weltklasse rakt igenom. Jag tycker FCT är så speciellt att det är i stort sett bara här jag bryter min strikta policy gällande alkohol. Både privat och med jobbet. Policyn är enkel, jag flyger aldrig nykter och jag dricker aldrig före lunch. Det är inte toksupande utan jag tycker det är trevligt med lite champagne eller några glas vin framåt eftermiddagen/kvällen när man flyger. Detta innebär att jag aldrig reser på förmiddagen. Men jag tycker FCT är värt ett undantag:) Det är det enda tillfälle jag kan tänka mig där jag kliver upp 04:30 och tar fakirflighten 06:45 för att "hinna med" en flight som går 17:50 på kvällen.

Nu är klockan 13 och mitt svåra sjukdomstillstånd (Hahaha, jag är nog bara svag) har kraftig förbättrats. Lite mer sömn skulle nog vara bra men bara svaga klagar. Drinkmenyn vid FCT är som vanligt trevlig och det blir nu första glaset "Bollinger Special Cuvee". Trevligt!! Bilder på FCT på BC är det gott om men det är så trevligt att några till inte skadar.

IMG_3732.jpg

IMG_3734.jpg

IMG_3728.jpg

IMG_3729.jpg

IMG_3731.jpg

Attachments

• IMG_3730.jpg
    IMG_3730.jpg
    94,3 KB · Visningar: 360
  • IMG_3733.jpg
    IMG_3733.jpg
    58,5 KB · Visningar: 310
På Thai A380 fick vi en timme fri(!) internet då vi flög för två veckor sedan. På LH och Ana fick man betala.
Jag tycker det är lite sniket att man måste betala för internet. Speciellt när man flyger F. Man betalar 75 000 för flighten och sedan ska LH ha ytterligare 200 spänn för WiFi. Detta är iofs en poängresa men ändå. Jag betalar gärna för jag behöver internet. Vid midnatt ska jag stänga av flera system som bara gäller under Black Friday. Hoppas LH levererar med sitt internet, annars kan det bli dyrt:)

Hur är det förresten med internet på ANA F? Har hört och läst att de går på mängd och inte tid. Stämmer det?

@Mathias Olsson upphittad i FCT och vi har druckit några glas trevlig champagne. Sen lunch med en härlig röd Spansk Gran Reserva från 2008. VI körde en thailändsk soppa till förrätt och sedan blev det den klassiska schnitzel för Mathias och jag tog en köttbit med sallad. Nu dags för lite email och bad. Separata bad om någon undrar, vi måste ju lära känna varandra först;-)

Flight LH716 verkar konstigt nog inte vara cancellerad och vi ser fram emot en åktur med Mercan/Porschen om drygt en timme. FCT är verkligen öde och man märker att det är strejk. Väldigt lugnt och stilla. Internet kommer vi båda ha ombord. Hoppas det fungerar ok så att vi kan uppdatera.

Ha en trevlig fredagskväll!
IMG_3745.jpg
IMG_3746.jpg
IMG_3748.jpg
IMG_3750.jpg
IMG_3751.jpg

Toppen