Senaste nytt

En weekend i Brussel - tips?

Vad exakt är off från city? För min del är detta staden.

Högstaden är definitivt inte city, utan det är istället lågstaden då det är där alla bättre restauranger och barer finns samt det myllrande folklivet.

Högstaden är i huvudsak kontor och ett och annat lyx-hotell, men på kvällarna ganska avslaget.

Högstaden är definitivt inte city, utan det är istället lågstaden då det är där alla bättre restauranger och barer finns samt det myllrande folklivet.

Högstaden är i huvudsak kontor och ett och annat lyx-hotell, men på kvällarna ganska avslaget.
Oj ett inlägg med bara felaktigheter, så talar endast en person som uppenbarligen inte bott i Bryssel. Människorna bor i övre staden, inte i turistkvarteren i nedre staden...Jag har bott fem år i övre staden och levde ett rätt aktivt liv. Endast i övre staden. De bästa restaurangerna, ja de hittar du givetvis i övre staden.

Jag har visserligen inte bott mer än åtta månader i Bryssel, men håller helt med @Agö. Visst är nedre staden värd ett (kort) besök om man inte varit där förut, men mat och dryck bör absolut intas på annat håll.

Skulle inte @flum äta riktigt BRA i Bryssel för någon månad sedan och hamnade snett i nedre staden?
Mmm, man ska aldrig låta kollegorna bestämma. Alla var inställda på att äta schysst men tyvärr släppte jag garden och lät en kollega bestämma var vi skulle äta. Resultatet syns tyvärr nedan.
IMG_5122.JPG

Inplastad meny med bilder på maten är ofta en indikation att maten inte är i världsklass:) Får mig att tänka på KFC och en "bucket of chicken"

Hur är dessa 3 hotell? Vilket är mest Centralt? Prisvärt? Kommunalt? Åker på weekend med sambon och har väl mest tänkt att shoppa, äta och dricka gott. Kanske turista lite granna.

Hilton Brussels City
Hilton Garden Inn
Hilton Brussels Grand Palace?

Tacksam för svar!

Hur är dessa 3 hotell? Vilket är mest Centralt? Prisvärt? Kommunalt? Åker på weekend med sambon och har väl mest tänkt att shoppa, äta och dricka gott. Kanske turista lite granna.

Hilton Brussels City
Hilton Garden Inn
Hilton Brussels Grand Palace?

Tacksam för svar!
Kan återkomma med en rapport om HGI efter vår weekend där i december. När har ni tänkt att åka?

Toppen