Jag håller till viss del med om matupplevelsen. Jag gjorde min första First med LH till Montreal för två veckor sedan, och jag pusslade så gott jag kunde för att få bra med tid i loungerna, men känner i efterhand att jag förmodligen hade för högt ställda förväntningar efter att ha marinerats i alla mustiga reserapporter här på BC. Själva flygningen var väldigt trevlig, fantastisk stol, kanonbra service och mycket bra flygplansmat. Om än flygplansmat. Och jag kan inte klaga på markservicen heller, jag blev hämtad vid planet både i MUC och FRA, och jag kände mig ordentligt ompysslad och champagnefylld. Däremot tycker jag att restaurangdelen både i FCL MUC (nya) och FCT var under all kritik (stora ord, jag vet, men nu blir det min upplevelse i förhållande till mina förväntningar). I min vilda fantasi hade jag sett framför mig hur riktiga kockar formligen jonglerade med schnitzlarna i köket, men det som serverades var ju uppvärmt cateringkäk. Visserligen helt okej, men ändå. Nu provade jag aldrig buffén någonstans, och det är möjligt att jag borde lagt mitt fokus där, men folk här har ju höjt den där sladdriga köttbiten till skyarna som "den bästa jag har ätit". Ett mysterium.