Senaste nytt

SAS IT-strul 17nov

SAS har för ovanlighetens skull problem med sitt it-system för tillfället.
Hemsidan visar på att det finns billiga plusbiljetter när det i själva verket inte finns på flygningen, när man sen har fyllt i alla uppgifter och ska bekräfta bokningen så får man felmeddelandet "Vi kan inte bekräfta de flyg du har valt. Skicka frågan igen. (15079 - 421)".
Går att boka via telefon men då får men dyrare pris. Vet inte hur stort detta problem är, men om det inte funkar för er som försöker boka så vet ni nu varför.
Enligt SAS ska detta vara ordnat under eftermiddagen.

SAS har för ovanlighetens skull problem med sitt it-system för tillfället.
Hemsidan visar på att det finns billiga plusbiljetter när det i själva verket inte finns på flygningen, när man sen har fyllt i alla uppgifter och ska bekräfta bokningen så får man felmeddelandet "Vi kan inte bekräfta de flyg du har valt. Skicka frågan igen. (15079 - 421)".
Går att boka via telefon men då får men dyrare pris. Vet inte hur stort detta problem är, men om det inte funkar för er som försöker boka så vet ni nu varför.
Enligt SAS ska detta vara ordnat under eftermiddagen.
Det har hänt många gånger tidigare när jag försökte att boka Stockholm-Stavanger T/R.
Till andra destinationer (Hamburg och Bryssel) var det inga problem.

Det märkliga var att jag kunde boka Stockholm->Stavanger enkel utan problem men Stockholm-Stavanger T/R eller Stavanger->Stockholm enkel gav mig felmeddelandet.

Toppen